Google+ Followers

Tuesday, August 8, 2017

ZAHID LALUI JALAN MATI..

Boleh kah dianggap umno kini memperjudikan,  mempertaruhkan zahid hamidi sebagai sandaran baru umno akan survive atau tidak.

Jika keseluruhan cerita zahid hamidi tidak berbohong berbanding dengan Tun Dr Mahathir,  zahid boleh dianggap wira kecil tetapi jika zahid lebih berbohong dari Tun, seluruh masalah dan imej umno akan terbeban kepada zahid. 

Sekurang kurangnya jika umno rosak teruk selepas ini,  tidaklah boleh disalahkan kepada skandal 1mdb, klepektasi,  derma pak arab, gst sahaja,  zahid turut menyumbang. 

Inilah tugas baru zahid yang perlu digalasnya selain tidak lagi boleh berpaling melainkan menjadi pak turut kepada keperluan dan kemahuan najib. 

Jika benar zahid ada rakaman,  bagai ada tombak di tangan, kenapa perlu tunggu lagi... 

Jika benar zahid ada rakaman, akal panjang sudah tidak perlu lagi.. 

43 comments:

  1. Taiko-Jahid 'BERSUMPAH' di FB dah.....sembelit teruk pailang sekor nih dah! Dah lah dia IKRAR punya IKRAR selang beberapa bulan just to reaffirmed his allegiance to the CHIEF-BUGIS-THIEF-PIRATE.....sampai dia buat kerja paling bodoh hina Tun M tapi bodoh piang akal pendek yang ramai 'mamak' dalam kabinet termasuk mat bangla-Oxford! BANGLA-OXFORD pun MENGAKU KALAH MACAI pun MACAI lah untuk pertahankan presidenajibugisonglapenyamun...

    Nih sekarang dah tercepit sampai beberapa hari baru sang RAJA-PENYAMUN-BUGIS keluar statement 'membantu' sikit si Pailang-tercepit English-lebih-teruk-dari-Laos tuh...

    Itu pun Jahid nak sailang Klepet tapi tak jalan dan pulak Klepet dah tak boleh nak Cantas Jahid sebab dungUMNO akan nampak 'RIBUT' dalam rumahtangga....

    Jap lagi keldai keldai dungUMNO semua keluar ler memeriah kan sambil memaki hamun tak tentu arah bak kata orang tuh apa? Sawan Babi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko merapu ni?

      Delete
    2. bingai 8:53...MERAPU pun kau tak reti makna? Memang bodoh dari babi ooooppps, dari baby lagi ke?

      Delete
    3. Mxmana nak perintah negara, belum dpt kuasa, mulut jahat, cakap kotor. Sbb tu payah utk PH menang. Rakyat takut dpt PM drp PH yg suka mencarut, mulut cabul, cakap kotor, pendendam dan berebut bangkai.

      Delete
    4. Rakyat yang makan dedak takut le dapat PM kedekut.

      Delete
  2. X pyhlah dok bincang pjg2 pasal mat sorang ni..sebenarnya dia x ada apa2 pun..rakaman ka apa ka..modal dia air liur ja..dah kantoi pun.

    ReplyDelete
  3. kd, aku rasa elok ko rentikan provokasi tak membawa makna ni. ko ingat dengan memburuk-burukkan zahid dlm blog ni undian untuk ph akan bertambah? yang hati dah keras kejung tu memang akan kekal macam tu, dan yang tak setuju dengan ko juga akan terus begitu. adakah kempen dengan memburuk-burukkan orang akan membawa seribu malah beribu-ribu rahmat kepada ph? sori bro, no way. baik ceritakan apa yang mampu ph laksanakan untuk menarik pengundi mengundi ph, bukan menceritakan keburukan orang lain sedangkan sebenarnya diri sendiri juga bergelumang dengan keburukan juga.

    ReplyDelete
  4. Oh ye ke DS Zahid lalui jalan mati. Atau yang sebenarnya Tun M dan geng2nya dah mati akal macamana nak kenakan DS Najib. He...he...he...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Hanya orang-orang Yang benar-benar bonggok tahap maximum Akan membela MO1 & Jho Low,,sebab seluruh dunia pun sedia maklum bahawa se nya MO1 adalah kerajaan Kleptokrasi ..!!!

      Delete
    2. Datang terus menyondol si shafiek babi hutan ni.
      Shafiek Abdat babi hutan.

      Delete
    3. Apabila kenyataan dan fakta terbentang maka hanya memaki dan meroyan sahaja yang dapat dibalas,,memalukan

      Delete
    4. shafiek abdat ni kot mengalami sindrom meroyan dan jiwa kacau kot. bila2 masa tiadapun yang membela mo1 dan jho low secara direct dlm tulisan masing2. kenapa pulak meroyan tuduh orang 'benar-benar bonggok (ejaan sebenar bongok tapi kerana jiwa dia kacau, kita maafkan). kononnya tuduh orang memaki hamun tapi dia lupa dia juga antara ahli tetap memaki orang yang tidak sependapat. tapi rasanya tidaklah terlalu lewat untuk berubat...

      Delete
  5. kah×3 yang mati akal tu lagi terkial-kial tak tahu nak korek lobang mana buat bayar hutang..

    melayu dedak biar pape asal bergayee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni batak? Boyan? Jakun? Keturunan kutty? Bugis? Sulu?

      Delete
  6. Yang pasti bro M Noor bukan tikus yang berselindung di sebalik nama tikus.

    ReplyDelete
  7. Dengan atau tanpa Zahid, Najib tetap akan tumbang.

    Tak sampai setahun lagi pun untuk dia bertahan.

    Tak percaya? Tungguuu..

    Sunnatullah yang bathil akan dilenyapkan tetap akan berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani kau cakap apa yg akan berlaku esok?
      Nak ambik alih kerja Tuhan pulak?
      Takburnya kamu. Tinggi sgt ke ilmu kamu?

      Delete
    2. Ya, Alhamdulillah berani dan in shaa Allah ia benar.

      Sebab kebatilan itu pasti lenyap adalah sebahagian dari sunnatullah.

      Aku tidak mengambil kerja Tuhan melainkan aku menyampaikan apa yang aku fahami ada di dalam AlQuran.

      Dan AlQuran sendiri yang tetapkan bahawa apabila datang kebenaran maka yang bathil itu akan lenyap.

      Beringatlah saudaraku sebelum terlambat.

      Delete
  8. Melihat kepada perkembangan terkini. Yang akan tersungkur pada PRU 14 bukanlah DS Najib, UMNO dan BN tetapi Tun M dan Pakatan Harapan.
    Kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana mungkin Allah Azza Wajallah membela orang-orang Yang telah bangsat Kan Negara dan Rakyat dengan perbuatan merompak dan mencuri Yang bukan miliknya....!!

      Delete
    2. Salah satu sifat yang wajib bagi Allah swt ialah 'berdiri sendiri' iaitu tiada sesiapa yang boleh memaksanya.
      Jika Dia mengkehendaki sesuatu, maka jadilah. Jika tidak, tidaklah.
      Sesungguhnya Dia Yang Maha Suci dan Maha Agong.

      Delete
  9. Jika Tun tersungkur..itu Satu kekalahan
    Jika najib tersungkur..anda semua lebih tahu APA nasibnya

    ReplyDelete
  10. Kalau Tun M tersungkur bukan satu kekalahan tetapi berturut2 RCI akan ditempuhinya.

    RCI forex bank negara dah bermula. Banyak lagi boleh digali: BMF, Perwaja, A4 Skyhawk, dll.

    Pening Tun Mamak aka Raja Mendaliar ni nak meloloskan diri.

    Hidup DS Najib.
    Hidup UMNO.
    Hidup BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Mana mungkin Allah Azza Wajallah membela orang-orang Yang telah bangsat Kan Negara dan Rakyat dengan perbuatan merompak dan mencuri Yang bukan miliknya....!!

      Delete
  11. Macam mana aku nak percaya kpd PH ni, baru je ada jawatan dlm AMK, dah boleh bina rumah ala- Disneyland. Kereta mewah berderet dpn rumah. Nak kata bapak dia najib, dah tentu tidak. Nak kata dia ada bisnes dgn jho lo, rasanya tidak. Yg org tahu, dia jual nasi lemak pd indon, nepal & bangla je. Kalau dpt perintah negara, tak mustahil kereta kebal ada dpn rumah, kapal selam ada belakang rumah. Helicoptet atas bumbung. Tak mustahil kalau tengok keadaan sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul setuju dan tak mustahil kalau wang 100 juta hilang menteri bangla bn leh ckp saya tak tahu.

      Delete
    2. 100 juta tu kecik ngok. Bekas PM kita boleh cakap dia tak tahu pembelian scorpene yg berharga bilion-bilion.

      PM tu Pak Madey.

      Delete
    3. ni lagi ngok otak udang 100 juta kecik kau kata lagi satu razak baginda tu kroni TUN ke?dia dapat 30 juta dalam pembelian kapal selam tu yang kau pulak dapat brape???kau kata pm masa tu Madey kan,cuba ingat balik Madey masa tu dalam ph kah?

      Delete
  12. Sekurang2nya DS Najib berkongsi BRIM dengan rakyat marhaen. Bukan sekali tapi berkali2. Bukan setakat puluh2 juta tapi beribu2 juta RM.

    Tun M ada bagi. Ada! Tapi pada anak2 dan kroni2 dia saja.

    ReplyDelete
  13. setakat brim je?😪😪kasilah peluang pekerjaan pada rakyat.ni banyak company da tutup so yang hilang pendapatan tu camna,tunggu brim jugak???

    ReplyDelete
  14. Sektor minyak dan gas memang terjejas teruk sebab harga minyak dunia yang rendah dan tak menentu tapi ia memberi manafaat kepada sektor lain seperti pengangkutan dan pelancongan.

    Sektor perbankan terkesan dengan ledakan digital bukan sebab ekonomi yang merudum. Laporan MAA menyatakan pertambahan jumlah pembelian kenderaan yang ketara oleh rakyat Malaysia dalam 6 bulan tahun ini.

    Sektor pertanian/perladangan/penternakan menjanjikan pulangan yang bagus.

    Pendatang2 asing berebut2 datang ke Malaysia untuk mengaut kekayaan di bumi bertuah ini. Tetapi sebahagian kita asyik mengeluh, mengeluh dan mengeluh saja.

    Kalau kita perhatikan...

    Orang Siam datang sini jadi tauke restoran makanan laut/tomyam.

    Orang Pakistan, Iran, Turki jadi tauke karpet.

    Orang Bangladesh jadi tauke peralatan elektronik/elektrik.

    Orang Acheh jadi tauke kedai runcit.

    Orang Kampuchea jadi tauke kedai kain.

    Orang Madura jadi tauke kedai buah2an.

    Orang Indonesia yang lain jadi tauke kontraktor.

    Tapi sebahagian daripada kita asyik mengeluh, mengeluh dan mengeluh susah dan menyalahkan orang lain yang dipelopori oleh Pakatan Harapan.

    Hampeh sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Hampeh
      Pakatan Haprak
      Pakatan Haramjadah

      Delete
    2. Saya cadangkan PH gunakan motto ini untuk pru14 akan datang.

      "FITNAH DULU, BAYAR KEMUDIAN"

      Delete
  15. Kelakar tengok balaci-balaci Tua Kutuk MahaKUTTY cakap pasal Islam! Tapi kepala Munafiq MahaKUTTY sendiri anti Undang2 Islam! Memang haram jadah kaum Munafiq ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aii parti spender...lu buat apa kat sini?? jual spender ka??

      Delete
    2. kah×3 cantik ar bro kena setepak kat muka dia...

      Delete
    3. Gang Munafiq Pakatan Hopeless diketuai Munafiq No. 1 Malaysia! Madey MahaKUTTY!!! Muahahahha!!

      Delete
    4. pengikut angkat spender sudah kepanasan.
      muahahaha!

      Delete
    5. MahaKUTTY jilat balik spender KETUM!!! Muahahahha

      Delete
    6. pengikut ajaran sesat jilat balik kahak umno kafir!!!
      sekarang umno malaikat
      muahahaha

      Delete
  16. Aiya...hanya ex-UMNgOK yang jilat balik lubang jubur UMNgOK! Wakakakaka

    ReplyDelete