Google+ Followers

Saturday, August 12, 2017

SIAPA YANG LAYAK BERSIHKAN NAMA PM


Langkah Najib membersihkan nama Jho Low dengan hanya beberapa baris ayat sangat menarik.. Jawapan bertulis. 

Tidak ada ulasan menangkis segala bentuk tuduhan sebelum ini  yang mengaitkan Jho Low dengan 1MDB.

Sesuatu yang rakyat harus pegang kerana itu taruhan peribadi Najib dalam memberi jaminan. 
sudah tentu jaminan itu atas kesedaran PM tahu keseluruhan proses dan pengurusan 1MDB. 
Jika PM hanya tahu sebahagiannya sahaja,  mana mungkin PM memberi jaminan. 
Jika ada pembuktian selepas ini Jho Low ada kaitan dengan 1MDB, sudah tentu PM bertanggung jawab sepenuhnya untuk menjawab. 

Selepas PM membersihkan nama Jho Low,  siapa pula yang akan membersihkan nama Najib. 

Bolehkah Jho Low tampil menyokong (?) stau sekurang kurangnya mengucapkan terima kasih kepada PM kerana membebaskanya dari difitnah oleh pembangkang,  oleh mahkamah Singapura,  oleh DOJ. 

Sudah tentu Zahid,  Hishamuddin,  Salleh Keruak tidak layak berbuat demikian atau membersihkan dengan sekadar air lior,  mereka tahu tidak lebih dari hanya apa yang diceritakan oleh PM.

Antara yang mungkin boleh membantu dan membersihkan Najib dan 1MDB adalah membuka Laporan Audit + penubuhan RCI. 
Bertambah baik Jho Low dan beberapa nama lain yang sebelum ini langsung tidak dipanggil,  perlu di bawa ke hadapan untuk soal siasat. 



Membersihkan nama Jho Low tanpa membersihkan nama Najib seolah menggambarkan Jho Low itu lebih penting untuk diselamatkan sedangkan Negara sedang dipersendakan atas gerak laku Najib. 

Lebih penting buktikan pembangkang salah. 




74 comments:

  1. Jawapan yang mudah dijawab. Yang akan membersih kan nama PM adalah PRU 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besarnya cita-cita.

      Sebelum PRU pun dah banyak terlondeh.

      Busuk dan berulat sampai tak boleh dibersihkan lagi.

      Potong dan buang saja.

      Delete
  2. Kita masih menunggu jawapan dari mahkamah Perancis. Sekiranya sapina tu sampai sebelum pru14, kemungkinan BN kalah.
    Berpandukan situasi sekarang, kemungkinan utk najib terima sapina dari mahkamah Perancis adalah tersangat tipis, kerana sapina telah dihantar 7 tahun yg lalu tapi belum najib terima. Berita yg boleh dipercayai mengatakan sapina itu berada dipihak pemberontak tamil eelam kerana tersalah alamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapina tak dpt brrsihkan nama Pencuri Malingsia.
      Diulang soalan topik utk ulat langau.
      SIAPA YG LAYAK BERSIH NAMA Penyangak Malusia?
      Ok, 601.
      Cuba sekali lagi.

      Delete
    2. Kekalahan atau menang langsung tidak terpengaruh dengan sapina. Tetapi boleh ditakdirkan kalah kerana kertas tisu tandas.

      Delete
    3. 1995. Rundingan pembelian Scorpene dimulakan.
      Perdana Menteri: Tun M
      Menteri Kewangan: DS Anwar
      Menteri Pertahanan: DS Syed Hamid
      Menteri Pelajaran: DS Najib

      Jun 2002. Penandatangan perjanjian untuk membeli kapal selam Scorpene.
      Perdana Menteri: Tun M
      Menteri Kewangan: Tun M

      Rundingan kontrak tersebut di antara pihak Malaysia dan pihak Perancis menggunakan Bahasa Inggeris (tidak memerlukan penterjemah) dan semua perundingan kontrak diadakan di Malaysia.

      Oktober 2006. Altantuya mati dibunuh.

      Pihak berkuasa Perancis (polis, imigresen dan interpol) mendedahkan Altantuya tidak pernah masuk ke Perancis dalam tempoh tersebut.

      Cubaan konspirasi mengkambing-hitamkan DS Najib yang gagal.

      Delete
    4. Habis tu yg selama ini bising mcm pesta pondan tuduh najib mcm nak rak. Dikaitkan dgn altantunya selaku penterjemah. Kau ingat rakyat Malaysia ni koman sgt ke? Kau yg bodoh tak nak mengaku.
      Apalah bodoh sgt pembangkang Malaysia ni.

      Delete
    5. wooo, 720 degree dasaaat.
      karang sikit link watak Razak Baginda?
      Ataupun belakang sikit lagi...
      Siapa askar Jepun Bugis dulu tu.
      Cuba tambah lagi 733.

      Delete
    6. 6:43, 7:08, SD Bala yg dah mampus tu jd rujukan dua ekor beruk di atas. Cakap elok tak guna dgn makhluk spt dua ekor ni.

      Delete
    7. 7:41 kes telah selesai. Bodoh nak mampus. Bodoh keturunan.

      Delete
    8. Setiap permainan ada tempoh tamatnya.

      Selagi tempoh masih berlangsung teruslah bermain ataupun bermain-main kerana apabila tempoh permainan telah tamat, ianya masa untuk keputusan dan penghakiman.

      Slowly but surely.

      Delete

    9. Kejoran Anak HARAM JADAH...

      Tun terlibat dalam pembelian scorpense & pembunuhan Altantunya..apa yg kamu merepek nie, dari bahan sampah mana kamu pungut bedebah....??

      Ini petikan berita yg tersiar seluruh dunia sedikit masa lalu....

      "Paris prosecutors have launched a formal investigation into whether Najib Razak, Malaysia’s prime minister, was paid bribes over a long-contentious $1.2bn arms deal when he was defence minister.

      A judge will probe whether Bernard Baiocco, former president of French defence group Thales International Asia, paid illegal kickbacks to Mr Najib via an associate of the prime minister to win a 2002 contract for two submarines, according to people close to the case.

      Mr Najib, Mr Baiocco and Abdul Razak Baginda, the suspected middleman, have denied wrongdoing.

      The affair adds to the storm of international investigations buffeting Mr Najib from the separate scandal swirling round 1MDB, the state investment fund whose advisory board he chairs, over alleged misappropriation of money.

      The French arms deal generated intrigue in Malaysia because of the 2006 murder of Altantuya Shaariibuu, a young Mongolian woman who had a relationship with Mr Baginda. Civil society groups and Mr Najib’s opponents alleged a link between the killing and the submarine deal. Both Mr Najib and Mr Baginda, who was cleared of involvement in Ms Altantuya’s murder at a 2008 trial, deny there is any connection.

      The Paris prosecutor’s office confirmed — following a report by news agency AFP — that Mr Baiocco had been placed under formal investigation on suspicion of “bribery of foreign public officials” and “complicity in misuse of corporate assets”.

      The inquiry relates to the sale of the pair of Scorpene-class attack submarines from a joint venture between Thales and fellow defence company DCN, now called DCNS. Thales and DCNS both declined to comment on the French inquiry.

      French prosecutors declined to name the Malaysian officials suspected of being bribed. But three people close to the investigation — including Jean-Yves Le Borgne, Mr Baiocco’s lawyer — told the Financial Times that judicial documents named Mr Najib and Mr Baginda.

      Key questions on the case that has rocked Southeast Asian nation and PM Najib.

      Mr Le Borgne also confirmed money had been paid by his client to Mr Baginda for lobbying work. But he said the prosecutors were attempting “judicial acrobatics” in trying to prove the cash found its way to Mr Najib or any government official.

      “The money paid by my client’s company to Mr Baginda was for lobbying,” he said. “They [the prosecutors] suspect the minister received some money but they have never had anything to prove that.”

      Mr Baginda, now director of UK-based charity the Islamic Peace Foundation, said he had never been a paid adviser to Mr Najib. He said he had written speeches for the then defence minister and had accompanied him on foreign trips, but had talked only “rarely” to him about the submarine deal “over a cup of tea”.

      The submarine controversy comes as Mr Najib and his government face growing pressure from international investigators examining corruption claims around the 1MDB fund.

      The French submarine case also refocuses attention on the killing of Ms Altantuya, which has long dogged Mr Najib. Altantuya's social connections, a perceived lack of motive on the part of two police officers convicted in 2008 of killing her, and the brutality of an execution in which her body was blown apart by explosives is till in question. The murder verdicts were overturned on appeal in 2013 then reinstated last year by the country’s highest court.
      ----------------------------------------

      Mari kita berdebat ttg isu ini, ada berani....???

      Delete
    10. mana dorang ada telur,maruah pun takde yang ada hanya tahu camna nak spin je..

      Delete
  3. Sebab apa altantuya diletupkan?
    Arahan siapa?
    Kenapa?

    Dan kenapa hantu altantuya masih berkeliaran di puterajaya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah segalanya akan terbongkar habis..

      Bukan setakat altantuya saja, morais dan najedi juga.

      Delete
  4. Dulu untuk menghalang DS Najib daripada menjadi perdana menteri.

    Kini untuk menjatuhkan DS Najib daripada menjadi perdana menteri.

    InsyaAllah rencana jahat tu tetap gagal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu didokongnya DSN untuk menjadi dan akhirnya DSN menjadi PM dengan izin Allah.

      Kini diusahakan untuk DSN jatuh dari kerusi PM pula. In shaa Allah ini pun akan berjaya.

      Tak lama dah...

      Delete
    2. Dia mendokong sebab ada niat jahat untuk mengekalkan kekayaan anak-anak dan kroni-kroni dan membiarkan rakyat hidup kesusahan menanggung akibatnya.

      Allah tu Maha Adil.

      DS Najib bukanlah pak turut yang disangkanya bodoh. Tetapi DS Najib adalah seorang yang bijak.

      Kini idola hangpa semua bertemu buku dengan ruas.

      Delete
    3. 836 setuju sangat kamu katakan najib adalah seorang Yg bijak... Bijak memperbodohkan kamu tapi najib dibodohkan olih cina gemuk dr penang n pak Arab... Sekarang cina kominis Dan mca Yg memperbodohkan najib

      Delete
    4. apalah kau ni...najib la pm paling bijak kat malaysia ni..
      cuba kau fikir mana ada pm sebelum ni ckp apabila layar dikembang sauh dilabuhkan..dan lagi satu dia pernah sebut Allah Saw...nabi Muhammad Swt..bijak kan cai pm kesayangan korang ni?

      Delete
  5. anon 9.51
    boleh terangkan siapa yang dimaksudkan menghalang dsn menjadi perdana menteri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 951 apa Yg dia tau...dengar cerita kat kedai kopi je...

      Delete
  6. Kura-kura dalam perahu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau jujur dipersilakan jawap tak perlu berkias-kias.

      Delete
    2. Bro M Noor,

      Mana ada jawapan depa ni. Pusing kilas dan spin ja. Bila diminta huraian akan terus mengelak.

      Cukup haribulan ambil gaji..

      Delete
    3. betul lah tu bro john,
      orang kalau dipihak yang berani kerana benar tak akan mengelak punya.

      Delete
  7. DS Najib seorang yang bijak dan cermat. Setiap langkah dan patah perkataan yang diucapkan berdasarkan fakta dan langkah taktikal yang teliti.

    DS Najib bersih dan tidak perlu membersihkan nama beliau sebagaimana yang dilaung-laungkan oleh pihak pembangkang yang hanya merupakan helah dan perangkap.

    Apa yang perlu DS Najib buat ialah tunggu dan lihat saja hasil siasatan yang dijalankan di US dengan bekerja seperti biasa atau sesekali bergembira menonton filem 'Fun with Dick and Jane'.

    Bukan duit 1MDB yang hilang tetapi duit IPIC. Presiden Trump pun sedang menekan US AG untuk melakukan siasatan ke atas Hillary Foundation atas kegiatan pengubahan wang haram.

    InsyaAllah terbongkar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah terbongkar.

      Aamiin..

      Delete
    2. Insya Allah...

      Dengan IPIC menarik balik aduan daripada LCIA sebab takut malu. Dan dengan adanya bukti arahan pembayaran deposit ke Aabar-BVI (anak syarikat Aabar-PJS)

      MO1 pastinya bukan DS Najib. Senjata Raja U-Turn mula makan tuan.

      Delete
    3. boleh terangkan siapa yang dimaksudkan bodoh oleh rahman dahlan jika tidak mengetahui siapa MO1?

      Delete
    4. Awat hang kalut ni sangat ni... tunggu la depa selesai siasatan dulu.

      Bagi suspen sikit no...

      Delete
    5. oh faham faham inilah orang yang dimaksudkan oleh rahman dahlan itu.

      Delete
    6. Ha...ha...ha...

      Sabaq bro... Sabaq. Loretta E. Lynch dah kepanasan. Begitu juga dengan McCabe. Depa ni nak belot daripada Hillary kepada Trump.

      Masa tu la kita tau sapa sebenaqnya MO1. Tapi jangan terkejut la no... Bukannya Najib. Bukan. Orang lain no!

      Delete
    7. rahman dahlan bijak cam najib awal2 dia dah tahu sape MO1 no...

      Delete
    8. Jangan la panik khadam Raja Mamak... DAR dah cam awal2 lagi siapa MO1. Bukan DS Najib, tapi...

      Ha...ha...ha...

      Delete
    9. tapi...
      ha..ha..ha..memang bodoh la sape yang tak tahu MO1...rahmang dahlang yang cakap no...tak gitu macai???

      Delete
    10. macai punya spin, gasing pun kalah...kah..kah..kah..
      yaang satu ckp nak tahu sape MO1 tunggu habis siasatan yang lagi satu ckp awal2 rahman dahlan da cam sape MO1.
      korang ni cai overdose dedak ke?

      Delete
    11. Panas...panas...panas... Khadam Raja Mamak sudah fening-fening kefala. Raja Mamak sudah bagi itu buah kas-kas ada sikit banyak sama itu sikit todi.

      Khadam-khadam sudah pusing itu kefala. Sudah tak boleh fikir lah.

      Itu Raja Mamak pula sudah banyak takut. Tembelang sudah mau picah. Hati dan fikiran sudah banyak kacau.

      Habis la... Habis la ini macam.

      Delete
    12. ini je yang jasa bagi skrip.
      kahkahkah buat malu melayu je...oh lupa melayu takde maruah mana tahu malu!

      Delete
    13. Geng2 reformasi tetap menolak mahafiraun dan mahazalim. Kekejaman selama 22 tahun memerintah tak akan mudah dimaafkan.

      Dengan skandal2 yg menyebabkan berbillion wang rakyat hilang yg dipercayai masuk kekantung anak2 dan kroni2 dia sehinggalah kpd penganiayaan kpd tahanan isa dan pembunuhan org tak berdosa di memali.

      Kecewa sungguh aku dgn dsai dan dswa yg sanggup menerima serigala berbulu biri2 ni. Tak ada org lain lagi ke.

      Perjuangan reformasi aku berakhir disini.

      Delete
  8. Najib dah bersih, anon 234 dah bersihkan dengan samsung9

    Kikikikiki

    ReplyDelete
  9. Bravo... Anon 234, cuba lagi sekali...

    Kikikiki

    ReplyDelete
  10. Ahad lalu, sekumpulan ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) membuat laporan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai pemilikan hampir 500 syarikat dimiliki keluarga Dr Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah
      Siasat dan serbu
      No hal
      Tun dag lama war²kan minta suasat
      Kenapa lambat benar dia orang buat laporan, takkan tunggu dedak baru nak lapor..

      Delete
  11. khairulryezall a/l osman kuttySaturday, August 12, 2017 4:17:00 PM

    Pemuda UMNO lancar jihad PRU-14 [ADAKAH PAS PUAS HATI?]

    Khairul Azwan Harun berkata jentera parti di semua peringkat meletakkan komitmen dan istiqamah bagi memerangi golongan yang berniat merosakkan perpaduan dan melaga-lagakan pemimpin di Malaysia. -Gambar fail
    MANJUNG: Pergerakan Pemuda UMNO bersedia melancarkan jihad politik dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) terhadap golongan pembangkang yang selama ini melemparkan pelbagai fitnah dan tohmahan kepada kepimpinan kerajaan.

    Timbalan Ketuanya, Khairul Azwan Harun berkata jentera parti di semua peringkat meletakkan komitmen dan istiqamah bagi memerangi golongan yang berniat merosakkan perpaduan dan melaga-lagakan pemimpin di Malaysia.

    Katanya, Pemuda UMNO akan membawa mesej yang jelas untuk memenangi PRU kelak demi memastikan keamanan negara terpelihara daripada pihak yang cuba memecah-belahkan perpaduan sedia ada.

    “Kita lihat, pemimpin pembangkang termasuk bekas pemimpin UMNO membuat tohmahan dan fitnah terhadap kerajaan, kepimpinan kita serta menanam kebencian,” katanya.

    Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pemuda, Puteri dan Wanita Bahagian Lumut, di sini, hari ini.

    Katanya, beliau amat menyokong kenyataan Menteri Besar, Datuk Seri Zambry Abd Kadir yang menyifatkan tiga “B” - Bohong, Benci dan Balun yang menjadi sentimen pembangkang.

    “Mereka bohong kepada rakyat, menanam kebencian dalam hati rakyat kepada pemimpin dan mereka balun sehabis-habisnya.
    "Inilah jihad kita. Kita kena menang kali ini,” katanya lagi. - Astro Awani
    celahgelegar at 11:07 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taktik pembangkang adalah memutarbelitkan dan mengada-adakan cerita supaya tohmahan dan adu domba mereka dapat mempengaruhi orang ramai.

      InsyaAllah dengan adanya barisan pemuda-pemudi dan putera-puteri UMNO yang padu dan ikhlas berjuang. Agenda tipu Raja U-Turn tidak akan membuahkan hasil.

      Hidup DS Najib
      Hidup UMNO
      Hidup BN

      Delete
  12. Soalan admin mudah sekali.

    Siapakah yang akan bersihkan nama Najib.

    Anehnya sekalipun puluhan ribu wang dihabiskan untuk membeli dan memberi Samsung A9 kepada puluhan (atau mungkin ratusan) macai berbayar (KJ yang kata macai, saya ikut ja) sorang pun tak leh jawab soalan KD.

    PRU boleh bersihkan nama? Kikikiki, geng A9 memang kelakar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani kerana benar, takut kerana salah.

      InsyaAllah PRU 14 nanti DS Najib, UMNO dan BN menang 2/3 kerusi parlimen.

      Delete
    2. Hasil siasatan DoJ ke atas kehilangan duit IPIC dan siasatan ke atas Clinton Foundation dengan sendirinya akan membersihkan nama DS Najib yang cuba dicemarkan oleh Raja Mamak dan khadam-khadamnya.

      Apa yang perlu DS Najib buat.Tengok saja Raja Mamak kepanasan terkena onar sendiri.

      Delete
  13. "KJ yg kata macai, saya ikut ja..."

    Mmglah orang mcm kau akan ikut je, sbb dah jenis bodoh keturunan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To macai 4:50 dan semua macai2 lain, nah baca:-

      Khairy: Tak apalah jadi balaci, macai bagi bersama Najib

      2 Ogs 2016, 11:59 tengahari (Dikemaskini 2 Ogs 2016, 12:04 tengahari)

      Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar menggesa ahli-ahli parti supaya berani dan berdiri bersama presiden parti Datuk Seri Najib Razak, walaupun mereka diperlekehkan kerana berbuat demikian.

      Khairy mengulangi bahawa saman sivil oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat berkaitan 1MDB adalah semata-mata hasil siasatan yang masih perlu dibuktikan di mahkamah.

      Di sebalik itu, beliau berkata, beberapa pengkritik Najib mengandaikan dakwaan itu sebagai kebenaran.

      Pilihan Editor

      Hanipa tak jadi ucap tahniah pada PAS
      “Kita kena berani, walaupun dikecam, walaupun dicemuh di media sosial, kata ini semua balaci-balaci dan macai-macai Umno dan sebagainya.

      “Tak apalah, kita jadi balaci, kita jadi macai tak apa. Sebab apa? Kebersamaan dengan presiden kita cuba menegakkan kebenaran dan keadilan," kata Khairy.

      Beliau berkata demikian ketika merasmikan Persidangan Perwakilan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno Bahagian Putrajaya 2016.

      Menurut Khairy, bagi beliau, yang keramat adalah Umno dan bukan individu.

      Katanya, saat seseorang pemimpin keluar daripada Umno, mereka keluar daripada wadah perjuangan bangsa Melayu, dan orang Melayu juga tidak akan bersama dengan mereka.

      “Jangan kita dalam Umno pula yang berkata, ya, betullah, apa yang Dr Mahathir Mohamad kata adalah betul, apa yang Tan Sri Muhyiddin Yassin kata adalah betul, ini telah disahkan oleh Amerika Syarikat.

      “Kita fikir, guna akal kita, dan juga semangat kebersamaan dengan presiden,” katanya

      Delete
  14. Kalau Najib dah bersib nama, aku punya suru (dedak) sudah tak ada..

    ReplyDelete
  15. Kita sibuk pasal kebersihan pihak lain, adakah kita dan pihak kita sendiri sudah cukup bersih & suci murni?

    Peliwat bersiri ketua pihak sapa?
    Ditangkap khalwat dgn bini orang sapa?
    Yg kena saman fitnah 300k dan masih ada 12 lg kes, pihak mana?
    Yg masih menunggu kes beli banglo terlajak murah pemimpin mana? (kes serupa dgn khir toyo)
    Yg mengaku fitnah raja nong chik (mng atas dasar fitnah) pemimpin mana?
    Adakah yg sdg disiasat sekarang atas pelbagai kes rasuah, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa, money laundering dll semuanya pemimpin BN?
    Tentu sekali tidak.
    Dua-dua pihak terlibat, pemimpin kerajaan dan pembangkang.
    ....
    ....
    Pendek kata senang cerita, tok sah sembang lebih-lebih laa, tuduh mcm-mcm.
    Berlagak tahu semua, berita dari longkang pun kauorang junjung atas kepala buat jualan cari makan.

    Belagak tahu semua, berlagak maksum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang makan dedak siapa?

      Delete
    2. Saudara,

      Tiada siapa mendakwa sesiapa maksum pun. Setiap manusia ada melakukan kesalahan.

      Ia adalah berkenaan pilihan.

      Di antara kesalahan fasiq dan kesalahan munafiq maka pilihlah yang fasiq dan tentanglah yang munafiq.

      Di antara yang jahat dan khianat maka jauhilah yang khianat melebihi yang jahat.

      Yang jahat itu dirinya dengan Allah. Yang khianat itu dirinya dengan Allah dan manusia.

      Yang jahat dengan Allah, biar Allah tentukan. Yang khianat kepada manusia maka manusialah wajib tentang.

      Kes saman fitnah ataupun banglo terlajak murah sedang berjalan. Tak ada isu di situ (keduanya saya boleh jawab balas tapi biarlah ia diputuskan di mahkamah).

      Yang sah-sah kena tangkap basah curi berbillion masuk akauan sendiri itu apa? Itu khianat namanya. Khianat kerana mencuri daripada amanah. Tentanglah ia.

      Memanglah hanya pemimpin pembangkang yang disiasat. Malah sampai ke peringkat tiada kesalahan diserbu untuk cuba mencari-cari kesalahan.

      Sebab kerajaan hari ini gunakan agensi2 kerajaan serupa gengster nak takutkan dan lemahkan pihak lawan.

      KD dah cakap yang salah tetap salah walau siapa pun yg lakukan. Saya pun dah sokong. Apa lagi?

      Cuma hari ini unsur khianat itu sangat jelas. Kalau Najib dan konco salah pun dilepaskan, kalau Tun M dan pengikut dikorek-korek dan kalau tak jumpa pun dispin serupa ada. Bila disuruh RCI atau Nothing to Hide senyap pula. Gebang dalam blog jangan cakaplah.


      Delete
    3. padat dan mantap...
      boleh terlondeh seluar aku dibuatnya...

      Delete
    4. Skandal-skandal BNM Forex, BMF, Perwaja, A4 Skyhawk, Maminco, KLCC, ECL, IPP, bail-out MAS, bail-out Putra, bail-Intrakota, bail-out LRT yang melibatkan kehilangan berbillion wang rakyat menceritakan siapa dia sebenarnya Raja U-Turn.

      Tembolok hangpa semua dah kenyang dengan dedak dan buah kas-kas yang dibagi. Patut la sudah fening.

      Delete
    5. Anak-anak Raja U-Turn kaya-raya bukan sebab dedikasi tetapi 'daddy kasi'.

      Bapak pengerusi Petronas, anak dapat banyak projek petronas dalam dan luarnegeri.

      Projek-projek bagi kroni-kroni uruskan. Kalau kroni-kroni tu Melayu tak pa juga. Hasilnya Melayu juga yang tertindas.

      Kalau kena kerja masa raya puasa dapat la gaji 3x.

      Kalau sedara dia kerja raya tahun baru, dapat 5x.

      Chit poodah...

      Delete
  16. Luar tajuk sikit ye....
    Mengapa susah sangat Lim Kit Siang nak jawab dimana dia dilahirkan.
    Kalau KD serba tahu.... beritahu le kat kami..... Ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapalah saolan bodoh dan tak Islamik langsung.
      Lantak le dia lahir di mana.. Zahid kan boleh berwassap tanya anak buahnya pej pwndaftaran.. Semak le file

      Lim kit siang lahir di negara cina, anwar lahir di pakistan, mukhriz lahir di mexico, muhyiddin lahir di new york, ahathir dilahir kat india semua itu tidak mensucikan najib, transaksi 2.6b tak boleh dipadam

      Delete
    2. Kalau Tun M yang lahir jauh lebih awal dari LKS pun wak Jahid boleh korek IC lamanya takkan nak korek tempat lahir Kit Siang tak mampu kot?

      Apa pun jangan lupa dedah sekali tempat lahir wak Jahid na.

      Delete
    3. Oooops lupa..

      IC Tun M yang konon diperolehi oleh wak Jahid daripada JPN dengan nama a/l Kutty tu pun belum dapat didedahkan oleh wak Jahid..

      Apalah nak diharap kepada para penipu ni..

      Cantas je laaa..

      Delete
    4. Tun M masih simpan kad pengenalan lama dia tu...

      Tunjukkan dan buktikan tiada perkataan 'Kutty' kepada umum.

      Itupun kalau dia berani kerana benarlah.

      Delete
  17. Anon 6:40 PM.......apa pasal meroyan, Lim Kit Siang tu atok kau ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita semua satu atok, Nabi Adam
      Dia kalau tak Islam juga akhir hayat, gerenti neraka
      ..
      Kalau dapat hidayah, lim kit siang masuk Islam.. Sama je status kita..

      So kau tak yah le berlagak sangat..

      Delete
  18. Kasihan zunar, dulu dgn karikatur hidung besar, pendapatan dia mencanak naik, populariti pun meningkat. Tapi sejak si hidung besar telah melakukan pembedahan mengecilkan hidung, karikaturnya tidak mendapat sambutan dan pendapatannya susut teruk.
    Dia cuba beralih kpd karikatur jibby dan rossy, malangnya tidak mendapat sambutan.
    Sesiapa yg ada belas kasihan silalah bantu saudara kita ni.

    ReplyDelete
  19. Raja Mamak terpaksa bedah... malu! Baby kesayangan dia Proton dah bekerjasama dengan Geely China. Kemungkinan lambang hidung dia ditukar. Sebelum malu baik bertindak cepat.

    Celaka kau Najib. Hilang satu lagi 'wang mudah tanpa keringat' aku, anak-anak dan kroni-kroni.

    ReplyDelete
  20. SIAPA YG LAYAK BERSIHKAN NAMA PM? - KD

    Kalau mengikut pendapat aku, berpandukan ucapan sahibul samahah mat sabau, orang yg paling layak ialah drM sebab dia adalah KEPALA PEROMPAK. Hanya kepala perompak yg boleh membersihkan nama perompak.

    Kalau KD tak percaya hang boleh pi tanya dia sendiri, dia masih hidup. Dlm YouTube pun ada, dah jenuh aku tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...

      Penat2 aku bereformasi menentang mahafiraun dan mahazalim. Kena bom asap. Kena sembur dengan air. Macam ni cara dia orang menghargai pengorbanan aku dengan melantik raja mamak mendeliar dan si kitul mengetuai ph.

      Huh... sia-sia saja.

      Kali ini aku sokong najib dan umno.

      Poorahhh la lu raja u-turn.

      Delete
  21. Luar tajuk sikit ye.... petang tadi (13 Ogos 2017) program Nothing To Hide 2.0 jadi kecoh sebab Tun M mengelak menjawab soalan2 yang diketengahkan. So program dah bertukar menjadi Nothing To Reveal 2.0. Selepas ini ramai la macai macai bunga raya yang meroyan menyalahkan UMNO. Contohnya peristiwa Memali tidak ada kena mengena dg UMNO pun, ianya melibatkan PAS sahaja.



    ReplyDelete
    Replies
    1. betul 4.57.

      kan senang kalau buat libe di tv perdana, sebelah lawan, PAS dan UmnoBn pun sepatutnya datang.
      Soal jawap elok2, broadcast live.
      Barubla takada tanggapan sesuka mengatakan itu ini, contohnya Tun MEMGELAK MENJAWAP...dsb.
      Ok, yg sudah2, lain kali bagi UMNOBNPAs yg anjur, kita buat elok2 bertamadun.
      Kita hantar polis dan askar mengawal venue.
      Saya sokong sgt saranan 4.57.

      Delete
    2. KISAH BENAR! Apa yang terjadi di Program Nothing To Hide 2?
      Setelah sejam setengah program Nothing To Hide 2 berlangsung.

      Admin ada dikalangan urusetia dan sekuriti. Sabotaj ini memang dirancang, bila ketika soalan dari Taufik (bekas Exco Armada yang pernah muncul di Buletin Utama TV3suku) budak-budak yg memakai baju Armada palsu bangun beramai dan menghimpit kearah hadirin.

      Setelah habis beliau bertanyakan soalan, beliau ke belakang dan seolah memberi arahan sesuatu.

      Ketika itu Tun sedang menjawab soalan mengenai Memali.

      Selesai Tun menjawab soalan, mula balingan kasut kearah pentas, kemudian botol, kerusi dan suar (flare) dinyalakan dan dibaling kearah Tun.

      Mula kekecohan!

      Pihak sekuriti menyerbu kearah budak-budak tersebut dan ada yang mengepung Tun.

      Ada satu cubaan membawa suar kearah Tun dapat dipatahkan oleh Armada dan sekuriti majlis.

      Kemudian mereka melarikan diri secara beramai-ramai sambil membuka baju Armada palsu.

      Ada diantara budak-budak yang membuat kacau dapat ditangkap dan dibawa ke bilik keselamatan untuk disoal siasat oleh pihak polis.

      Kesemua soalan provok yg diajukan kearah Tun dilakukan oleh bekas-bekas Exco Armada yg pernah muncul di Buletin Utama TV3suku.

      Alhamdullilah Tun dapat menjawab semua soalan dengan tenang dan admin pasti semua ini dirancang dengan rapi oleh pihak berkenaan untuk sabotaj program Nothing To Hide 2.

      Rasanya tak perlu admin nyatakan siapa dalang disebalik semua ini.

      Hanya Allah SWT Maha mengetahui!


      (Memetik posting ted manoff)

      Delete