Tuesday, August 29, 2017

KOTORAN YANG SUDAH SUKAR DICUCI LAGI




# Yang bercakap tentang Najib bukan sekadar Tun yang difitnah berkepentingan diri tetapi dari pelbagai pihak  mewakili status dan hiraki serta kumpulan masing². 

Cubaan dan pembelaan membersihkan diri dengan cara memburukan mereka sudah sampai ke had tidak berjaya lebih lebih lagi dari penulis atau pihak² yang sudah tidak bermoral.

Mahkamah dunia,  mahkamah rakyat adalah saluran terbaik membersihkan diri,  hukum karma (perbuatan jahat) pasti tidak terlepas,  kadangkala tunai. 





67 comments:

  1. Bertaubat lh KD. Hkm karma xde dlm Islam. Thu lah pendukung Kerala.. Jgn jual akidah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki..
      Ni mesti Sultan Nazrin nk jdk PM Malaysia.
      Kira kira mudah cai najib

      Delete
    2. Kamus dewan edisi 4
      Karma ialah bermaksud segala perbuatan yang dilakukan dunia

      Apa janji Allah?
      Apa yang karma tak ada dalam Islam?

      Mengaji biar habis, jangan asyik dengar cakap cai..

      Delete
    3. Salam Bro KD..


      Jangan belajar Islam dengan kamus bro..

      Aku xnk ulas isu ni..
      Tp kau tentu boleh faham maksud aku.

      Aku xnk main agama dlm blog..
      Berpolitik cara bijak bro..




      Tikus




      .

      Delete
    4. Tikus.. cai najib nk menegakkan benang yg basah..
      Dia tulis karma dgn pengertian dlm kamus.
      Jgn guna nama islam utk sokong pemimpin kleptokrat

      Delete
    5. .

      Anon 6:54

      Cmne la aku x selalu gunakn perkataan bodoh utk macai PH ni?

      Macai bengap tunjuk bodoh..

      Kau xboleh baca ke ape yg anon 5:07 tu komen? Jelas dia debut hukum karma xde dalam Islam.. Kau baca pulak komen balas KD 5:49..

      Aku xnk ulas sebenarnya..
      Tp kerana macai PH ni mmg bengap.. Aku nk bg cerdik sikit..

      Statement bro KD terang dn jelas.
      Apa yg karma tak ada dalam Islam?

      Mmg karma xde menurut Islam?

      Jgn belajar Islam dgn kamus..

      Anda terus menunjukkn kebodohan tahap melampau..

      KD kau xnk nasihat tp aku pulak kau salahkn kerana menegur?

      Keadilan cara PH..



      Tikus
      (Pencuit Doe)


      .

      Delete
    6. Setuju dgn anon 7.17.puak ni sggup jual agama demi nk dptkn sokongan.. Cth kes kalimah Allah. Kalo kalimah Allah blh digadai entah apala nsb bngsa nti. Nk jg hati dap pnya psl..ya Allah jgn la dberi kmngan pd puak ni.

      Delete
    7. Kena faham apa maksud karama
      Kena faham apa maksud Tuhan
      Kena faham apa maksud kitab

      Kalau kamu Islam karma adalah qada qadar
      Kalau kamu Islam Tuhan itu adalah Allah
      Kalau kamu Islam kitab itu adalah Al Quran

      Kalau kamu budha...lantaklah fahaman kamu

      Boleh hadam kot

      Delete
    8. Karma dlm ugama Hindu.. Kifarah dlm Islam. Bertaubat KD

      Delete
    9. KD... bila lemah bab agama Islam, baik ngaku jer...,toksah taksub dengan perangai Munafiq Tua Kutuk Haram Jadah yg bernama MahaKUTTY!!
      ...MahaKUTTY ni, Allah bagi panjang umur sampai 100 tahun pun masih degil nak mamposs dengan sifat Munafiq nya!
      ...KD, kau boleh gerenti ke yg kau boleh hidup sampai umur 100 tahun?
      .,,,bertaubat KD, taubat cepat-cepat!

      Delete
  2. Betul tu KD. Selama 22 tahun dia berkuasa bermacam2 hal dia cipta daripada skandal2, perjanjian konsesi berat sebelah dan 'bail-out'. Salah satunya kini sedang di RCI iaitu BNM Forex.

    Aku mencongak walau hanya sebahagian kerugian atau kecurian dalam kerugian itu dinilai balik, jumlahnya kini jika dikira bersama kadar faedahnya sekali hampir mencecah RM300 billion. Harap2 adalah RCI-RCI untuk menyiasat dan mengesahkan perkara tersebut.

    Bayangkan duit sejumlah itu. Ia boleh dibagi kepada 7 juta kepala keluarga dengan seorang akan mendapat anggaran RM35,000 seorang. Besar maknanya itu kepada rakyat marhaen.

    Jika jumlah itu untuk subsidi minyak, 7 tahun rakyat boleh menikmati minyak percuma! Tak perlu la macai2 meroyan setiap kali harga minyak naik sikit tetapi senyap bila harga minyak turun.

    Jumlah tersebut juga lebih 100 kali ganda daripada RM2.6 billion yang dikatakan disamun oleh DS Najib walaupun tak dapat dibuktikan.

    Siapa sebenarnya lanun? Yang menuduh tu la sebenarnya raja lanun. Tunggu la sehingga siasatan DoJ yang kedua ini berakhir. Akan terbongkar la segala konspirasi yang cuba memusnahkan 1MDB serta menjatuhkan DS Najib dan BN.

    Tunggu aaa... jangan putar belit kot lain pulak. Masanya semakin dekat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. isu lapok..isu untuk diamkan Tun M je.kalau Tun M terus memuji MO1 dan menyokong MO1, tak de nye RCI mengarut ni. 1 lg nak alih perhatian rakyat dari isu 1mdb. itu je..bagi penyokong2 umngok suka le. isu ini akan dijaja hari2. bagi kami penyokong PH, BN dan umngok perlu dikuburkan. penyamun perlu ditangkap dan dihantar ke bamboo river. itu matlamat kami..

      Delete
    2. Go back to economic study then you will find that 'rugi seposen untung seringgit adalah untung'.

      Ada pula mencuri seringgit dan merasuah 10sen ia tetap mencuri.

      As simple As that.

      Delete
    3. Adakah skandal2 tersebut hanyalah kerugian2 urusniaga atau ada komplot tertentu untuk menyamun wang negara dengan berselindung di sebalik kerugian2 urusniaga?

      1981 Maminco-Makuwasa RM1.6 billion
      1982 Perwaja Steel RM10.0 billion
      1983 Bank Bumi RM2.5 billion
      1998-1994 BNM Forex RM34.5 billion

      Cuba kira jika wang tersebut disimpan dalam Tabung Haji pada tahun 1995 dengan kadar keuntungan 5% setahun untuk 21 tahun? Dan dicampur dengan kerugian atau kecurian disebalik kerugian dengan perjanjian konsesi berat sebelah IPP yang dianggarkan sebanyak RM100 billion.

      Tidakkah jumlahnya hampir RM300 billion?

      Adakah jumlah ini lebih kecil daripada RM2.6 billion?

      Adakah ianya isu lapuk sedangkan kalau sebahagian saja daripada jumlah tersebut yang disonglap, ianya cukup untuk menampung kehidupan mewah mereka2 yang menyonglap itu lebih daripada 7 generasi?

      Itu baru sebahagian daripada penyelewangan. Bagaimana kalau dikira yang lain2 lagi?

      Adakah Lim Kit Siang, DS Anwar, Rafizi, Mat Sabu, dll berbohong berkenaan skandal2, perjanjian konsesi berat sebelah dan 'bail-out' tersebut?

      Mencuri/menyamun di sebalik kerugian urusniaga adalah tetap mencuri/menyamun. Mudah saja bukan?

      Langkah pertama adalah penubuhan RCI-RCI untuk menyiasat perkara tersebut supaya wang negara/rakyat yang hilang itu dapat dicari dan dikembalikan kepada rakyat untuk kegunaan rakyat seperti biasiswa pelajaran, minyak percuma, dsb.

      Delete
    4. Puak taksub dengan Tua Kutuk MahaKUTTY memang tak peduli dengan setiap jenayah yg Haram Jadah MahaKUTTY lakukan!

      Sifat mereka ini sebiji dengan pengikut mendiang Pemimpin Turkey yg terkenal dengan sifat kekafirannya iatu Mustapa Kemal Ataturk Laknatullah!

      Delete
  3. .


    X nk ulas ke kata kata Sultan Johor?

    Kesian la kt puak puak perasan bagus ni...
    Semua benda nk dipolitikkn..
    Korang xde isu sebenarnya..
    Tu pasal le korang akn kutip ape saje dn putar utk bg gambaran yg buruk..

    Ye la pulak..
    Klau x buat fitnah..
    Cmne macai bengap nk terkinja kinja meraiknnya..

    NAJIB mmg x sempurna tp Pakatan Beruk ni telah menunjukkn yg NAJIB terlalu hebat dn kerja keras..

    Tak caya..?
    Cuba tanya kt macai bengap PH semua tu.
    Ape yg didalam dunia ni xde kena mengena dgn NAJIB?
    Semua benda NAJIB yg buat dn bertanggung jawab..

    Hehehe.. Kt situ dh boleh nilai tahap akal macai bebal...




    Tikus





    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tikus baiki labu
      Kencing tikus pembunuh

      Sukan sea kejayaan hebat
      Malang sekali tiada kaitan dengan najib

      Delete
    2. ingat najib..ingat MO1..ingat MO1, ingat 1mdb..

      Delete
    3. Ingat madey ingat maminco, ingat maminco ingat perwaja, ingat perwaja ingat bmf, ingat bmf ingat ingat bnm forex, ingat bnm forex ingat a4 skyhawk, ingat a4 skyhawk ingat misc, ingat misc ingat bnm forex. Banyak lagi aduhhhh....

      Ingat semua tu ingat kerugian/kehilangan/RCI untuk menyiasat skandal2 tu.

      Aduh duh duh setiap tahun rugi, boleh bankrap ni! Mujur ada Najib, kalau tidak macai2 semua dah kena jual...

      Delete
  4. .


    Nmpak tak?

    Macai dh mula bukak bunga silat.

    Tikus kecil cuit sikit je macai dh melompat..

    Aku xnk jawap dulu..
    Aku nk tunggu lg macai bengap PH ni berjemaah tunjuk bodoh..


    Tikus




    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecil jangan disangka anak
      Besar jangan disangka bapak

      Kecil2 si tikus
      Menggigil juga la si gajah melihatnya

      Delete
    2. pondan je takut tikus, tikus ooiii..org lemah je takut org tua umur 91thn..mcm pondan jugak..setakat cakap kosong je, no point tikus ooiii..

      Delete
    3. Macam Tom dan Jerry.
      Tom berhati busuk
      Jerry berhati mulia.

      Orang berhati selalu menang.
      Orang berhati busuk selalu kalah.

      Delete
    4. 6.35 bertanya "nampak tak?"

      . . .

      Jawapan kami "tak nampak"

      Cer citer? Tu hari dia nak cik minah buat "pengumuman" ntah apa pengumuman yg dia tunggu.

      Cer citer?

      Delete
  5. khairulryezall a/l osman kuttyTuesday, August 29, 2017 7:06:00 PM

    Cibai betul, asal ikut bola kalah,bila tk ikut mng pulak! Permainan berterabur,bila sampai kt penalti thai bola habis mcm tu je!grrrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mentaliti pmbgkg. Semua nk bgkg. Ok la macai. bola klh sbb najib.. Kikiki

      Delete
    2. dah boleh agak dah..last2 mesti lembik

      Delete
    3. 7.35
      sama ada saudara tak g sekolah atau memang buta huruf..tak de 1 pun khairulryezall tulis salahkan najib..saudara yang cakap ye..kalau tak faham maksud org, tanya dulu. ni suka sgt bodohkan diri kat sini..telan dedak byk sangat ke saudara?

      Delete
    4. anon 7:35..7:05 tak sebut pun..ko yg sebut nama puaka tu..ko yg lebih2. hahaha

      Delete
  6. cai dan dedak je yg masih tak sedar2..untuk kepentingan dunia..
    jom tukar..terus sokong bersatu

    ReplyDelete
  7. Berulangkali memanggil orang bodoh dari sudut psikologi adalah satu kaedah bagi orang-orang bodoh untuk memujuk hati mereka bahawa mereka tidak bodoh walau hakikatnya hati kecil mereka tahu mereka memang bodoh.

    Lebih teruk lagi ialah apabila mereka berlagak pandai sebab ini adalah sifat bodoh sombong. Wal'ayazubillah.

    Karma adalah di dalam bahasa di antara bahasa2 kaum India (saya kurang pasti bahasa sebenarnya dan tidak mahu menjadi bodoh sombong seperti seseorang di dalam ini yang telah nyata sifat bodoh sombongnya itu).

    Maksud karma dari sudut bahasa ialah 'balasan semasa kejahatan di dunia akibat perbuatan yang jahat'. Hukum karma pula bermaksud "balasan buruk kepada orang yang melakukan perkara buruk".

    Maksud ini wujud di dalam alQuran mahupun hadith. Kalimah yang digunakan ialah al-khizyu.

    Sebab itu Nabi saw pernah mengajar kita berdoa dengan doa berikut agar kita tidak ditimpa akibat yang buruk di dunia dan akhirat di atas perbuatan buruk kita. Hadith asal doa ini adalah bertaraf hasan.

    اللَّهُمَّ أَحْسِنْ عَاقِبَتِنَا فِي الْأُمُورِ كُلِّهَا، وَأَجِرْنَا مِنْ خِزْيِ الدُّنْيَا وَعَذَابِ الْآخِرَةِ

    Ya Allah Kau baikkanlah akibat kepada kami pada kesemua perkara dan selmatkanlah kami dari khizyu (kehinaan) di dunia dan azab akhirat.

    Kalimah khizyun yang membawa maksud balasan buruk semasa di dunia muncul di banyak tempat di dalam AlQuran. Saya hanya membawa beberapa contoh sahaja:-

    مَا جَزَاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذَٰلِكَ مِنْكُمْ إِلَّا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِالدُّنْيَا 

    "Dan tiadalah balasa mereka yang melakukan demikian di antara kamu melainkan khizyun pada kehidupan di dunia. (Al-baqarah : 85)


    لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عظيم
    Dan bagi mereka itu khizyun di dunia dan di akhirat azab yang pedih. Al-baqarah : 114

    ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴿٣٣ المائدة﴾

    لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴿٤١ المائدة)
    Empat contoh di atas sudah memadai bagi mereka yang mahu berfikir menggunakan akal.


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan

      Salah:-

      'balasan semasa kejahatan di dunia akibat perbuatan yang jahat'

      Betul:-

      'balasan kejahatan semasa di dunia akibat perbuatan yang jahat."

      Delete
    2. Karma dlm ugama Hindu.. Kifarah dlm islam..jgn jual ugama Jon doe

      Delete
    3. Falsafah Karma dan kifarah pun ko x faham...falsampah yg ko sajikan.

      Delete
    4. Saya telah pun memberikan takrif (definisi) dan membawakan dalil syarie bahawa karma yang difahami sebagai 'balasan buruk dibalas buruk' ada di dalam AlQuran mahupun hadith.

      Khizyun adalah makna yang tepat untuk karma hanya sahaja bahasanya berbeza.

      Kaffarah itu maksudnya lain. Tapi saya tak perlu terangkan kerana ada orang telah mahu menunjuk pandai pada ketika kejahilannya semakin terbongkar setiap kali mahu mempertahankan 'kepandaiannya' itu.

      Bagimana mahu menjual agama apabila saya muncul pun tidak diberi upah?

      Bagaimana mahu berani menjual agama apabila saya pernah bersumpah laknat bahawa sekiranya apa yang saya sampaikan tidak menurut disiplin ilmu yang betul maka saya akan menerima azabnya?

      Sebab itu saya tidak muncul sebagai 'tikus' dan berani bertanggungjawab di atas apa yang saya tulis.

      Sesungguhnya kebenaran itu telah jelas bagi akal dan hati yang mahu berfikir.

      Mahu berfikir atau mahu kekal dalam bodoh sombong adalah pilihan diri sendiri. Pada akhirnya setiap orang akan 'ditimpa' atau 'diberi ganjaran' berdasarkan pilihan mereka sendiri.

      Delete
    5. .

      Ustaz John Doe 9:55

      Tikus datang mencuit lg..

      Yg berbahagia Ustaz Doe..

      Ustaz telalu gelojoh dn tergesa gesa melompat bila DOKTRIN ustaz tercuit.. Sabar itu separuh dari iman..

      Ustaz memberi penjelasan tanpa memahami isu pokok Ustaz..
      Cuba utaz tafsir kmbali kata kata KD di 5:49 bg menjawap anon 5:07..
      Tikus cuit jgn belajar Islam dgn kamus.. Adakah teguran ini salah wahai Ustaz Doe yg budiman.. Teguran Tikus di anon 6:43 itu pendek saja supaya isu ini jgn diperbesarkn.. Tikus x suka main isu agama di blog.. Tetapi Tikus terpanggil utk pertahankn Islam yg semakin hari dihina.. Adakah ini salah dan berdosa bg ustaz?

      Ustaz percaya pd sumpah laknat ke?
      Jgn menghakimi diri sndiri dgn memekik aku dh bersumpah bla bla bla.. Ape tujuan ustaz? Utk pengetahuan ustaz kaum MUNAFIKUN dizaman Nabi juga sering bersumpah.. Dihadapan Sosok Tubuh Rasulullah SAW merka bersumpah mengakui ke KEESAAN ALLAH SWT dn mengakui KENABIAN RASULULLAH.. Utk ape menghebahknnya jika tidak dgn BERNIAT utk org lain percaya kata kata Ustaz..

      Tikus x pernah mencari menang..
      Jika mencari menang bkn disini Tikus berdiri..
      Tikus cari Kebenaran.
      Kerana tau diri kerdil..


      Ape ape pun Tikus merendah diri..
      Maafkn Tikus yg sering membuat Ustaz melompat dgn cuitan halusnya


      Tikus.





      .

      Delete
    6. .

      Ustaz John Doe 9:55

      Tikus datang mencuit lg..

      Yg berbahagia Ustaz Doe..

      Ustaz telalu gelojoh dn tergesa gesa melompat bila DOKTRIN ustaz tercuit.. Sabar itu separuh dari iman..

      Ustaz memberi penjelasan tanpa memahami isu pokok Ustaz..
      Cuba utaz tafsir kmbali kata kata KD di 5:49 bg menjawap anon 5:07..
      Tikus cuit jgn belajar Islam dgn kamus.. Adakah teguran ini salah wahai Ustaz Doe yg budiman.. Teguran Tikus di anon 6:43 itu pendek saja supaya isu ini jgn diperbesarkn.. Tikus x suka main isu agama di blog.. Tetapi Tikus terpanggil utk pertahankn Islam yg semakin hari dihina.. Adakah ini salah dan berdosa bg ustaz?

      Ustaz percaya pd sumpah laknat ke?
      Jgn menghakimi diri sndiri dgn memekik aku dh bersumpah bla bla bla.. Ape tujuan ustaz? Utk pengetahuan ustaz kaum MUNAFIKUN dizaman Nabi juga sering bersumpah.. Dihadapan Sosok Tubuh Rasulullah SAW merka bersumpah mengakui ke KEESAAN ALLAH SWT dn mengakui KENABIAN RASULULLAH.. Utk ape menghebahknnya jika tidak dgn BERNIAT utk org lain percaya kata kata Ustaz..

      Tikus x pernah mencari menang..
      Jika mencari menang bkn disini Tikus berdiri..
      Tikus cari Kebenaran.
      Kerana tau diri kerdil..


      Ape ape pun Tikus merendah diri..
      Maafkn Tikus yg sering membuat Ustaz melompat dgn cuitan halusnya


      Tikus.





      .

      Delete
  8. 6.35 bertanya "nampak tak?"

    . . .

    Jawapan kami "tak nampak"

    Cer citer? Tu hari dia nak cik minah buat "pengumuman" ntah apa pengumuman yg dia tunggu.

    Cer citer?

    ReplyDelete
  9. John doe n KD tlg ulas sikit psl kauorg punya dewakutty persenda nabi.. Yg terbaru nabi Isa as.tlg beri hadis yg halalkn perbuatn dewakutty kauorg tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr,

      Terima kasih kerana bertanya soalan. Itu menunjukkan bahawa kemunculan saya di sini memberi kesan secara peribadi ke atas saudara.

      Sebelum saya menjawab soalan itu izinkan saya mengulas mengenainya.

      Soalan itu amatlah tidak ikhlas kerana mengandungi tuduhan bahawa KD dan saya (atau mungkin lebih spesifik ke atas saya) mencari-cari hadith untuk memenangkan kami di dalam berhujah. Ia adalah ibarat menuduh kami menggunakan kaedah yang mungkar.

      Apabila kita mencari sesuatu hukum kita sepatutnya mencari nas-nas dan dalil yang memberikan jawapan kepada apa yang kita cari dan bukan meletakan jawapan sebelum pencarian bermula dan kemudian mencari dalil untuk menyokong jawapan itu. Inilah kaedah yang mungkar di dalam mencari hukum dan jawapan.

      (Kini saya faham bagaimana para macai A9 sudah tahu Tun M bersalah pada ketika RCI belum pun bersidang. Rupanya verdict telah dibuat dan RCI hanyalah kaedah untuk mencapai verdict. Alangkah mungkarnya).

      Ini jawapan saya:-

      1. Saya tidak menjawab bai pihak Tun M. Saya menjawab kepada sesuatu persoalan berdasarkan fakta yang saya tahu dan kaedah yang pernah saya pelajari berdasarkan dalil yang wujud.

      2. Saya tidak mampu komen perkara yang saya tidak tahu. Apakah pertuduhannya dan apakah bukti kepada pertuduhan itu? Kalau baca tulisan macai maka itu bukan bukti kerana macai-macai dikenali suka spin dan menipu demi dedak duniawi.

      3. Cuma secara umum saya katakan yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah. Kalau seseorang itu melakukan kesalahan maka ia tetap salah dan jangan kerana ia di dalam kalangan kita maka kita membelanya apa lagi dengan memberikan dalil-dalil dengan menggunakan kaedah mungkar (salah satu kaedah mungkar telah pun diterangkan di atas iaitu membuat hukum dahulu sebelum bertemu dalil dan kemudian mencari-cari dalil untuk membenarkan hukum yang dibuat. Maka kalau Tun M mengatakan sesuatu yang salah saya tidak akan mengatakan ia benar. Walaubagaimanapun saya benar-benar tidak faham dan tidak tahu apa yang dituduhkan dan apa pula bukti bagi pertuduhan itu.

      Semoga jawapan di atas jelas.

      Delete
    2. Wajar kh kita mengangkat seseorg yg persendakn nabi sbg pemimpin .beriman kh kita membiarkn nabi kita dipersenda.jgn krn habuan duniawi kita lacurkn akidah.

      Delete
    3. Anon 1006, saolan pun tak jelas, apa yang nak diulas..

      Mesti quote out apa yang Tun M kata dan linknya

      Delete
  10. Macai 10.06,

    Tugas ko sebagai macai najib adalah menerangkan menjawab merungkai permasaalahan berbangkit dan bukan mengusutkan lagi situasi yg dihadapi oleh najib, ikut topik la macai oi.

    Terang dan beri pemahaman kepada rakyat artikel yg diajukan.

    Tetapi apa yg kami pembaca terima dari macai sekor ni..

    a.tunggu pengumuman cik minah
    b.nampak tak
    c.persenda nabi
    d.nabi isa
    e.dewakutty
    dan
    f.fail kepada tugas diberikan, sebaliknya menimbulkan lebih banyak persoalan dan kemarahan rakyat terhadap najib yg tidak dijawab.

    ReplyDelete
  11. Najib meraung Semah meroyan hasil tulisan tangan macai 10.06

    ReplyDelete
  12. Kenapa takut KD?

    Pasal jawapan tu x menguntung kan puak kau ke?

    ReplyDelete
  13. Kenapa takut KD?

    Pasal jawapan tu x menguntung kan puak kau ke?

    ReplyDelete
  14. Virgo lara..nama pun dah tak islamic, percaya bulan bintang pulak dah..

    Apa yang aku takut, tak tahu hujung pangkal..

    ReplyDelete
  15. Karma pun KD tak faham.. Hehehe

    ReplyDelete
  16. Doe sorry xdpt celikkn mata kau tentang Karma sbb KD back up bro.. Komen tak dia publish.. Melindungi kemungkaran.. Hehehe.. Xpe la.. Selamanya berfantasi dn hidup DLM hipokrasi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Ustaz john doe 8:40..
      Berdakwah mmpertahankan KARMA..

      VIRGO @ Tikus kecil beri penjelasan.


      Yg Berbahagia Ustaz Doe..

      KARMAPALA adalh satu dr 5 keyakinan (PANCHA SRADHA) dr agama HINDU DHARMA yg beranggapan HUKUM KARMA berlaku bg semua makhluk..

      Utk pengetahuan Ustaz Doe..
      Istilah KARMA ini brasal dr BUDDHA dan HINDU. KARMA ertinya sgala perbuatan yg dilakukn akn mndapat akibat pd pelaku di kelahiran akn datang. Tindakan buruk saat ini akn akibatkn keburukkn di kelahiran akn datang. Dalam DOKTRIN ini pabila seseorang terlahir sebagai bodoh sombong trjadi akibat perilaku org tersebut di kehidupan sebelumnya (Amat jelas bertentangan dgn Islam) Ertinya kehidupan makhluk didunia ini bukan sekali tapi berulang kali (JASAD dimatikn tetapi ROH akn pergi ke kelahiran akn datang)

      Dalam Islam pula balasan dr tindakan kita akan trjadi pd hari akhirat saat menghadap ILLAHI setelah mati..
      Balasan didunia disebut KIFARAH..


      Yg berbahgia Ustaz Doe..

      KARMA = REINKARNASI iaitu penitisan ROH seseorang yg tlh mati pd yg dilahirkn. Ertinya nasib bodoh yg dialami saat ini adalah akibat dr kehidupan dimasa lalu. Dan kebodohan sekarang akn berakibatkn pd kelahiran dimasa depan. (ROH SATU TP JASAD BERLAINAN).

      Dalam Islam KARMA tidak ada sama sekali. Manusia hidup hanya sekali dgn SATU ROH dn SATU JASAD. Mereka sendiri yg brtanggung jawab akibat dr perbuatan diri sendiri..

      TOTALLY TIDAK ADA KARMA DALAM ISLAM

      Istilah KARMA atau pengertiannya tidak ada dlm Syari'at Islam. KARMA adalah IDEOLOGI dn DOKTRIN agama HINDU DHARMA. Maka itu tidak selayaknya BERTAQLID MENGAMINKAN kesimpulan bahwa HUKUM KARMA diakui keabsahannya oleh ISLAM.

      Rujukan - L Q.S AL BAQARAH 2:42..
      Q.S 35:18.. Q.S 6:164..

      Setakat ini dulu penjelasan Tikus kerdil ini ye Ustaz Doe.. Ada kemusykilan lain nanti Tikus cuit lg..

      Dari Tikus yg pertahankn
      Islam Dihina..




      .

      Delete
    2. .

      Ustaz john doe 8:40..
      Berdakwah mmpertahankan KARMA..

      VIRGO @ Tikus kecil beri penjelasan.


      Yg Berbahagia Ustaz Doe..

      KARMAPALA adalh satu dr 5 keyakinan (PANCHA SRADHA) dr agama HINDU DHARMA yg beranggapan HUKUM KARMA berlaku bg semua makhluk..

      Utk pengetahuan Ustaz Doe..
      Istilah KARMA ini brasal dr BUDDHA dan HINDU. KARMA ertinya sgala perbuatan yg dilakukn akn mndapat akibat pd pelaku di kelahiran akn datang. Tindakan buruk saat ini akn akibatkn keburukkn di kelahiran akn datang. Dalam DOKTRIN ini pabila seseorang terlahir sebagai bodoh sombong trjadi akibat perilaku org tersebut di kehidupan sebelumnya (Amat jelas bertentangan dgn Islam) Ertinya kehidupan makhluk didunia ini bukan sekali tapi berulang kali (JASAD dimatikn tetapi ROH akn pergi ke kelahiran akn datang)

      Dalam Islam pula balasan dr tindakan kita akan trjadi pd hari akhirat saat menghadap ILLAHI setelah mati..
      Balasan didunia disebut KIFARAH..


      Yg berbahgia Ustaz Doe..

      KARMA = REINKARNASI iaitu penitisan ROH seseorang yg tlh mati pd yg dilahirkn. Ertinya nasib bodoh yg dialami saat ini adalah akibat dr kehidupan dimasa lalu. Dan kebodohan sekarang akn berakibatkn pd kelahiran dimasa depan. (ROH SATU TP JASAD BERLAINAN).

      Dalam Islam KARMA tidak ada sama sekali. Manusia hidup hanya sekali dgn SATU ROH dn SATU JASAD. Mereka sendiri yg brtanggung jawab akibat dr perbuatan diri sendiri..

      TOTALLY TIDAK ADA KARMA DALAM ISLAM

      Istilah KARMA atau pengertiannya tidak ada dlm Syari'at Islam. KARMA adalah IDEOLOGI dn DOKTRIN agama HINDU DHARMA. Maka itu tidak selayaknya BERTAQLID MENGAMINKAN kesimpulan bahwa HUKUM KARMA diakui keabsahannya oleh ISLAM.

      Rujukan - L Q.S AL BAQARAH 2:42..
      Q.S 35:18.. Q.S 6:164..

      Setakat ini dulu penjelasan Tikus kerdil ini ye Ustaz Doe.. Ada kemusykilan lain nanti Tikus cuit lg..

      Dari Tikus yg pertahankn
      Islam Dihina..




      .

      Delete
    3. Mesti telur john doe dgn Kd tersrntak dgn pnjelasan Virgo..Amatlalh bahaya kalau mrk berkuasa agama pn dijual apa lg bgsa

      Delete
    4. Penjelasan sdr Virgo di atas bertentangan dengan maksud KD apabila menyebut hukum karma.

      Saya melihatnya sebagai mengalih tiang gol selepas isunya dijawab mengikut nas yang ada.

      KD langsung tidak bercakap tentang kelahiran semula dan apa-apa doktrin agama Hindu apabila bercakap tentang hukum karma melainkan KD bermaksud 'orang yang membuat kejahatan akan ditimpa kejahatan juga'.

      KD malah telah membuat penjelasan yang memuaskan apabila mengatakan bahawa karma yang ia maksudkan ialah qada dan qadar. Qada dan qadar di dalam agama Islam memang tidak ada sebarang unsur penjelmaan semula. Sebaliknya KD disuruh bertaubat.

      Apa pun biar pembaca menilai.

      Delete
    5. Berikut ialah petikan entry KD apabila menyebut tentang hukum karma.

      Petikan ini selari dengan maksud khizyun yang telah saya jelaskan dan langsung tiada kena mengena dengan 'kelahiran semula'.

      KD:-

      Mahkamah dunia, mahkamah rakyat adalah saluran terbaik membersihkan diri, hukum karma (perbuatan jahat) pasti tidak terlepas, kadangkala tunai.

      Siapa yang cuba spin maksud selepas tidak mampu menjawab secara syarie sudah jelas.

      Delete
    6. .

      .

      Ustaz Doe 6:15 % 6:18..


      Tikus datang mencuit lg..


      Adakah Ustaz masih pertahankn yg Hukum Karma ada dalam Islam?
      Adakah Ustaz mengakui yg Hukum Karma tiada DLM Islam?

      Ustaz yg cuba mengalih tiang gol..

      Tikus yg bertentangan atau Ustaz yg berlaku songsang?

      Ustaz melompat terkinja kinja mempertahankn Hukum Karma ada dlm Islam dgn bg hujah dn nas?

      Ustaz cuba tunjuk cerdik atau mmg tidak cerdik?

      Adakah kita berbicara tentang Kelahiran semula atau Karma?

      Tikus tak berniat nk aibkn Ustaz tp Tikus nk tau adakah begini caranya Ustaz Doe melompat tergesa gesa menjawab semua perkara dgn memesongkn fakta atau agama?


      Tikus
      (Pencuit Ustaz Doe)

      Delete
    7. Tikus,

      Saya telah pun menjawab dan semua pihak dapat melihat siapa yang mengalih isu selepas gagal menjawab secara syarie.

      Delete
    8. .


      Ustaz Doe 8:28..

      Tikus datang tuntut kebenaran.

      Ape yg anda jawab?

      Anda cuba lari dn tidak menjawapnya.

      Anda atau saya yg mengalih isu..

      Saya ulangi soalan mudah..
      Semua disini mampu memahaminya..

      Adakah Ustaz Doe masih pertahankn yg Hukum Karma ada dalam Islam?

      Adakah Ustaz mengakui yg Hukum Karma tiada dlm Islam?

      Tikus bertentangan atau Ustaz berlaku songsang?

      Adakah kita berbicara tentang kelahiran semula atau Hukum Karma?

      Adakah dlm syarie juga ada Hukum Karma?

      Tunjuk kebertanggung jawapan anda.

      Saya pasti Ustaz dpt menjawapnya kerana Ustaz la satu satunya disini yg pandai dn tau segala galanya..


      Be a gentleman bro..

      Anda selalu mengatakn saya menyorok dan Tikus..

      Kini saya keluar dn anda menyorok?


      Tikus menanti..



      .

      Delete
    9. .


      Ustaz Doe 8:28..

      Tikus datang tuntut kebenaran.

      Ape yg anda jawab?

      Anda cuba lari dn tidak menjawapnya.

      Anda atau saya yg mengalih isu..

      Saya ulangi soalan mudah..
      Semua disini mampu memahaminya..

      Adakah Ustaz Doe masih pertahankn yg Hukum Karma ada dalam Islam?

      Adakah Ustaz mengakui yg Hukum Karma tiada dlm Islam?

      Tikus bertentangan atau Ustaz berlaku songsang?

      Adakah kita berbicara tentang kelahiran semula atau Hukum Karma?

      Adakah dlm syarie juga ada Hukum Karma?

      Tunjuk kebertanggung jawapan anda.

      Saya pasti Ustaz dpt menjawapnya kerana Ustaz la satu satunya disini yg pandai dn tau segala galanya..


      Be a gentleman bro..

      Anda selalu mengatakn saya menyorok dan Tikus..

      Kini saya keluar dn anda menyorok?


      Tikus menanti..



      .

      Delete
  17. Setuju dan sokong komen KD dan John doe, ianya tiada kena mengena dengan definasi MAKSUD MENDALAM hukum karma agama hindu atau buddha mati hidup semula.

    Tak lebih dari MAKSUD ASAS hukum karma hanyalah "orang yang membuat kejahatan akan ditimpa kejahatan juga".

    Sama jugalah maksudnya tidak mengira agama kamu macai, jika kamu bersubahat dengan penyamun pencuri dan pembohong, inikan pula bernama ketua, chief,boss (jho lo yg sebut), mo1.

    Hukumnya tetap sama,

    Di Akhirat nanti! Bersedialah kamu merangkak memohon maaf kepada setiap rakyat malaysia...nauzubillah jauhkan.

    sekadar ingat mengingati aje.

    ReplyDelete
  18. .

    Anon 7:29..

    Macai bengap bersilat dtg alih tiang gol utk pertahankn chief khadam dia Ustaz Haprak Doe..

    Ustaz Doe mane?

    Menyorok ke?

    Bersumpah bagai guna nas dn hadis utk menipu?

    Tu pasal le Tikus kecil ni terpaksa guna perkataan bodoh yg mmg khas utknya kerana sedar bila berbicara dia khianat.

    Keja dia menipu dn tunjuk bodoh je..


    Mana Doe..

    Mana Kredialibiliti dia..

    Pengecut saja yg menyorok..


    Tikus menanti..



    .



    ReplyDelete
  19. .

    Anon 7:29..

    Macai bengap bersilat dtg alih tiang gol utk pertahankn chief khadam dia Ustaz Haprak Doe..

    Ustaz Doe mane?

    Menyorok ke?

    Bersumpah bagai guna nas dn hadis utk menipu?

    Tu pasal le Tikus kecil ni terpaksa guna perkataan bodoh yg mmg khas utknya kerana sedar bila berbicara dia khianat.

    Keja dia menipu dn tunjuk bodoh je..


    Mana Doe..

    Mana Kredialibiliti dia..

    Pengecut saja yg menyorok..


    Tikus menanti..



    .



    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila alu menyorok.

      Sila ke depan dan sahut ajakanku untuk bersumpah laknat.

      Delete
    2. Sokong john doe n am seconded,

      "Sila ke depan dan sahut ajakanku untuk bersumpah laknat."

      Ada brani? Tak perlu pergi masjid macai...teloq ada tak?

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...