Google+ Followers

Thursday, August 3, 2017

BOLEHKAH WAK GENEGHE SELEPAS SALAH JOLOK

Setakat mana Mahathir jahat? 
Senaraikan.. 
Teringin sangat aku nak tahu dan biar mereka luahkan supaya tidak lagi diulang ulang akan datang.. 
Setiap dakwaan tolong tinggalkan nama penuh,  nombor mykad dan alamat penuh.. Mudah sikit kalau Tun nak saman.. 



# aku juga sekali lagi mohon maaf jika ada tulisan di sini yang membuatkan ada yang hilang akal dan sawan. 

42 comments:

  1. Kau tanya setakat mana mahathir jahat?

    Kalau otak kau waras, kau jeling karikatur hidung besar oleh zunar je, kau dah cukup faham. Budak kelas pemulihan yg tak reti baca pun faham bila tengok karikatur tu.
    Tapi tak tau lah kot-kot admin ni ketua kelas pemulihan masa sekolah rendah kau kampung dia di hulu....dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku jeling karikatur zunar.
      Yg banyak nafsu besar najib dan rosmah.

      Kau setujulah najib dan rosmah ni jahat?

      Delete
    2. Kartun Hidung Mangkuk Tua Kutuk MahaKUTTY memang dasyat dan tepat ke batang hidung Tua Kutuk MahaKUTTY al-Munafiq!

      Delete
  2. Bila bagi peluang, tak reti pula nak senaraikan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya tak susah pun kalau kebenaran yang dicari.

      Tun M telah membuka pintu seluas-luasnya kepada Jibon untuk hadir ke 2.0 dan bertanyakan soalan yang konon membelenggu rakyat ini.

      Itupun tak mampu dan tak berani. Nak hantar jemputan pun dihalang dgn gaya samseng. Kata nak cari kebenaran.

      Setakat gebang dalam blog je lah. Bila disuruh senaraikan atau beri fakta atau hujahan mereka akan beralasan..

      Setakat tu je laaah..

      Delete
  3. Salam Jumaat buat KD dan para pengunjung blog.

    Sudah menjadi satu teknik para macai berbayar ini untuk menyerang Tun M dengan fakta-fakta yang tidak betul. Anehnya apabila diminta fakta dan hujah mereka lari. Mereka hanya membaling batu dan sembunyikan tangan.

    Memali, PKFZ, Proton dll yang konon dibangkitkan di atas nama kebenaran adalah kepalsuan kerana setiap kali ia dibangkitkan dan saya meminta huraian untuk dijawab mereka beralasan.

    Mereka hanya mampu melontar tanpa mampu menghurai. Demikianlah kemampuan mereka yang berlindung di sebalik kepalsuan ibarat menjadikan sarang labah-labah sbg rumah perlindungan mereka.

    Malah apabila mereka membangkitkan Memali ia adalah hipokrit yang nyata. Mereka bercakap dgn dua lidah. Di satu bhgn mereka tidak bersetuju dengan pengkafiran UMNO yg menjadi punca tragedi ini tetapi di satu pihak mereka menyalahkan pihak yang membendung pengkafiran ini. Alangkah hipokritnya.

    ECRL pula? Ini adalah perangkap hutang yang boleh menyebabkan kewangan negara ini lumpuh terus selepas penyonglapan melaui 1MDB, sakauan melalui Felda dsbgnya. Inikah projek utamakan rakyat? Ia jelas penggalian lubang utk menutup lubang dan akhirnya hutang ini rakyat yang akan tanggung. Apa tidak cukup lagikah memerah rakyat untuk kemewahan luar biasa diri sendiri melalui jalan khianat?

    Kemudian seseorang dari macai yang hanya beranon dengan berani telah meletakkan gelaran laknatullah ke atas Tun M.

    Apabila perbuatan itu saya tegur bahawa salah seorang dari yang melaknat atau dilaknat akan ditimpa laknat sebenar maka saya pula telah didoakan laknat dan digelar laknatullah.

    Diqiaskan kepada hukum mengkafirkan orang yang tidak kafir maka hukumnya kafir itu berbalik, maka melaknat orang yang tidak laknat juga boleh berbalik.

    Saya telah mengambil cabaran laknat itu dan meminta Allah turunkan laknatnya kepada siapa sebenarnya yang laknat di antara pelaknat atau dilaknat.

    Seperti KD yang bersedia memaafkan mereka yang jelas sakit jiwa dan akal akibat kerana terkesan dengan penulisan KD dan penyokongnya, saya juga bersedia memaafkan mereka yang menuduh saya penunggang agama demi dedak, tetapi apabila si anon menggunakan kalimah laknatullah kepada saya maka ia telah membuka pintu kepada campurtangan Allah terus melalui laknatnya.

    Cabaran itu saya sahut, dan kini pintu laknat di antara anon itu dan saya sedang terbuka.

    Seperti KD saya juga sedia memaafkan si pelaku dan melepaskannya dari perangkap laknat itu tapi nampaknya si pelaknat merasa yakin ia tidak akan ditimpa laknat. Ini adalah sifat merasa aman dari kemurkaan Allah.

    Tetapi di atas sifat gentleman saya bersedia melepaskan anon ini dari pintu laknat itu sekiranya ia mengaku keterlanjurannya dan menarik balik kalimah laknatullah yang ia gunakan ke atas Tun M dan saya, tetapi setiap permainan ada tempohnya.

    Malam ini, genaplah malam ketiga ia membuka pintu laknat itu. Selepas terbitnya fajar subuh pada hari Sabtu besok nescaya genaplah 3 malam pintu laknat itu dibuka dan berkemungkinan ia tidak lagi boleh ditutup. Tidakkah subuh itu amat hampir?

    Saya hanya memberi peringatan dan peluang sebelum ia terlambat. Terpulanglah kepada si anon sama ada untuk mengambilnya sebagai peringatan atau sebagai olok-olokan.

    Saya tidak lagi akan membangkitkan tentangnya selepas ini. Biarlah Allah yang memutuskan.

    Walau apa pun yang akan berlaku maka ketahuilah bahawa sesungguhnya Allah tidak pernah menganiayai manusia dan manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

    Wal'ayazubillah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Ketua Perompak Negara @ MahaKUTTY kata 50 billion duit 1MDB hilang! Mana fakta nya?

      Delete
  4. Pembinaan litar f1 sepang ygmana pengerusi pertamanya anak mahathir adalah lambang perjuangan mahathir utk org miskin.
    Tahun pertama litar tu beroperasi, pendapatan pnduduk kampung dan luarbandar naik mendadak dan kemiskinan sifar dpt dicapai selepas litar f1 sepang menganjurkan perlumbaan pertama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ianya diikuti dengan pembinaan klcc. klcc akhirnya mampu menjadikan pekebun kecil getah dan sawit mampu menaikkan pendapatan mereka hingga mencecah rm5k sebulan. ianya boleh dinilai berdasarkan kemampuan penoreh getah dan pekebun kecil mengisi penuh minyak ke dalam kenderaan setiap kali ke petrol pump. isi penuh ke dalam tangki motor kapcai.

      Delete
    2. Setakat itu saja akal fikiran yang ada...kesian..
      Macam orang kampung yang lahir tahun1950an duduk sembang kedai kopi gigi pun gosok

      Delete
    3. John doe kembali lh kpgkl jln..

      Delete
    4. setakat ini john doe yang terbaikk...hish tentu ada yang jeles ni.

      Delete
    5. Sdr 6:34

      Terima kasih di atas nasihat. Saya juga mendoakan perkara yg sama ke atas sdr.

      Saya telah pun bersetuju meletakkan diri saya ke dalam satu permainan laknat Allah yang dimulakan oleh seorang anon dan kaki saya kejap kukuh percaya saya di pihak yang benar.

      Paling syukur ialah bukan saya yang memulakan permainan ini dan saya hanya menyambutnya. Kelak jangan pula saya disalahkan.

      Kepercayaan saya pula bukan di atas kebencian atau habuan duniawi tetapi di atas kebenaran dari neraca manusiawi mahupun dari neraca agama.

      Mereka yang menuduh saya penunggang agama demi dedak berhak berbuat demikian kerana yang akan memutuskan ialah Allah, bukan AG Pandi, bukan CJ Raus, bukan IGP Khalid dan sesiapa saja.

      Yang haq tetap haq dan yang bathil tetap bathil. Yang menjual telah bersambut dan saya telah membeli.

      "Apabila datang kebenaran maka gang bathil itu pasti lenyap."

      Seruan saya untuk sdr pula (asal shj sdr bukanlah anon yang membuka pintu laknat itu, seruan ini tidak terpakai untuknya keran pintu laknat kini berada di atas kepalanya dan kepala saya juga) :-

      "Wahai saudaraku, takutlah kamu kepada Allah dan turutilah jalanku. Aku tiada minta upah kepadamu di atas usahaku ini, aku juga tidak menerima sebarang upah daripada mana-mana manusia untuknya. Upahku tiada lain hanyalah dari Tuhan semesta alam."

      Mudah2an sdr dibukakan mata dan akal untuk melihat kebenaran di atas neraca kebenaran yang betul dan bukan melihatnya daripada neraca habuan duniawi sebelum ia terlewat.

      Semoga sdr tidak terlewat untuk menyedarinya dan tidak termasuk di kalangan orang-orang yang apabila kebenaran itu turun dan mereka ditewaskan olehnya mereka berkata; "di manakah lelaki itu yang dahulunya kami katakan seorang yang jahat. Tersembunyikah ia dari pandangan kami atau kami mengambilnya menjadi olok-olokan."

      Saya perlu offline untuk masa yang lama kerana perlu bertugas. Saya tiada sebarang bentuk habuan pun untuk muncul di sini.

      Sehingga itu; "maka jauhilah mereka dan tunggulah. Sesungguhnya mereka juga sedang menunggu".


      P/s - bro M Noor, terima kasih di atas sokongan.

      Delete
  5. Setelah tilam diusung masuk ke mahkamah dlm kes liwat 1, dan setelah selesai kes tersebut, dan seterusnya pesalah(kononya) dipenjara, dan setelah dibebaskan, barang kes yg diusung itu rupanya tetap menjadi pujaan hati si dia ni. Apa tidaknya, setelah hilang lebam biji mata, mereka elok shj tidur atas tilam yg diusung sebelum itu.

    ReplyDelete
  6. Sempena jumaat yg mulia kami doakan keatas pimpinan kami terutama pm kesayangan kami dilimpahi keberkatn kasih syg dr allah supaya dpt mnjlnkn tgjwb mnbina negara ini smula stlh dihncurkn pemeritah terdahulu..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemerinthn kuku besi slm 22 thun

      Delete
  7. Kluang kata salah jolok.....dia tafsir ikut nafsu nya

    ReplyDelete
  8. MahaKUTTY sendiri dengan bangganya mengakui bahawa beliau adalah SETAN YG DIKENALI!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dajal tu cucu Setan yg dikenali! Dajal bila jumpa MahaKUTTY pasti menangis gumbira kerana dah ada setan yang perangai macam Dajjal sebelum Dajjal muncul lagi!!

      Delete
  9. Nyata tak dapat disenarai.. Tin kosong

    Nanti aku ulas nwxt posting

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu senarai.semua dh thu..xpyh lh buat xthu KD.kami bkn mcm korg macai pakaton nk ulg2 bnda yg sama.

      Delete
  10. jangan risau la. yang menyebut 'melayu mudah lupa' walaupun dia bukan 100% original melayu, semakin lupa. mungkin di telan usia. bising2 pasal kes kapal selam scopene sehingga lupa bahawa transaksi berlaku ketika beliau jadi pm. dah lama sangatkah tarikh tu sampai lupa begitu sekali? tapi akaun tpm zaman 80an ingat pulak? ini yang dikatakan 'INGATAN TERPILIH'!!! hahaha.

    ReplyDelete
  11. Nak ajak pengkomen berfikir sejenak. Bolehkah orang yang sekarang ni sekejap ingat sekejap lupa diangkat sebagai pemimpin semula? Entah2 dengan awak orangpun dia akan lupa nanti...

    ReplyDelete
  12. Blog apa ni..masuk buat tmbh dosa .24jm sehari tabur fitnh.untungnya manusia nm najib dpt pahala xberhnti.

    ReplyDelete
  13. Aku senyum sampai ke telinga. Bila minta senarai.. Tak ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu, Anwar Ibrahim, lim kit sial, masih belum mampus. Pi tanya diaorang. Apa bodoh punya blogger.

      Delete
    2. Masa era reformasi dulu, Blogger ni pakai lampin lagi. Dia tak tengok crowd yg follow roadshow Anwar masa tu tak pernah kurang dari 100k. Apa isu yg Anwar bawa setiap kali persembahan dia? Tanyalah otai reformasi. Kau Blogger kapcai.

      Delete
  14. Zaman pemerintahan top dog selama 22 tahun telah menghasilkan pemidato terhebat spt mat saboo yg kini telah dicabut kuku oleh top dog itu. Selain itu mat saboo yg sebelum itu adalah lelaki sejati kini telah hilang jantina dan menjadi pondan tulin.

    ReplyDelete
  15. Yang mengakui mereka Melayu tulen sila pergi buat ujian DNA dan lihat keputusannya. Ini Jawa pun mengaku dia Melayu masuk UMNO, Bugis pun macam tu juga; bagaimana pula dengan Syed2 keturunan Nabi dan Syed2 Jumaat. Azeez Rahim, Rezal Marican semua dok diam.

    UMNO 100% melayu ke? Maca2 depa di ni pun 100% melayu juga ke?

    Najib pula dapat banyak pahala, lagi2 selepas hantar lebai2 buat haji dengan duit curi. In memang fitnah kan? Sebab dia ada tabung buluh perindu yang membolehkan Najib menambung sejak zaman Raja Haji lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu cerita najib, cerita madey pula kau tak? Dia menabung utk anak-anak dia yg belum lahir sejak dia masih bujang, masa tu dia jual pisang goreng di pekan rabu tahun 1941. Sebab tu anak-anak dia boleh jd billionaire. Hang apa tau.

      Delete
    2. 1 mdb hehehe mo1menabung dari baby.patutlah kaya kaya kaya..

      Delete
  16. Antara kata-kata hikmah drp pemimpin PA

    1. Mat sabu -" lebih baik makan babi dgn guan eng drp mkn ayam dgn najib"

    2. Dr. M - lebih baik syaitan yg dikenali drp malaikat yg kita tak kenal

    3. Lim guan eng - banglo saya murah sbb tak ada swiming pool...huhuhu..

    ReplyDelete
  17. Aku nekad. Undi aku untuk pakatan. Biar x melayu, dari jadi melayu mengampu. Biar makan ubi dari makan dedak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan ubi dan babi laa, sedap.

      Delete
    2. babi tu macai yang makan lah...kan ketua dia MO1 Meniaga Daging Babi.
      tu pasal dorang semenjak 2 menjak ni asyik kena sawan babi..

      Delete
  18. Belum ada senarai lagi ke? Tin kosong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg org tulis pasal nuar, mat sabu, litar f1, klcc dll tu bukan senarai ke? Mcm ni punya bengap pun nak jd blogger.

      Delete
  19. Maafkan lah blogger ni. Dia sekolah rendah pun tak habis gamaknya. Dia tak faham komen sindiran mengenai litar F1 sepang, KLCC dsb.
    Kasihanilah dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. korang biar betik siot,blogger sekolah rendah tak abis?kalau tak silap aku blogger ni peguam lah...jgn main2 kalau da peguam tu da kira kencang tau,tak tahu lah aku kalau korangnya standard seperti queen counsel ke magistrate ke..mesti aku bangga tau.

      Delete
  20. Pang pung pang pung pang pung..
    Senarai ada tak ni?
    Tin kosong

    ReplyDelete