Tuesday, March 7, 2017

MASA UNTUK BEREHAT

Malam ini sebenarnya tak nak tulis apa apa,  banyak deraf tersedia awal dari pelbagai tajuk boleh diguna untuk malam ini,  tetapi rasanya tidak adil untuk menambah beban sesetengah pihak lain.

Pembangkang pun boleh berehat dalam seminggu ini, tak perlu buat ceramah, tak petlu buat statement.

Biarlah umno berdepan dengan kekusutan perlaksanaan brim ciptaannya.

Biarlah umno belajar bahawa jika brim jadi alat politik dan kepartian dia perlu berdepan dengan pengundi yang sudah matang.



# Sebelum tu sempat juga membelek artikel orang PAS tentang ucapan hadi awang di parlimen pagi tadi.  Biarlah yang bijak pandai sahaja mengulasnya.

12 comments:

  1. lebai hadi juga boleh berehat dari bercakap pasal ruu355 sepertimana hukum hudud pas..

    ReplyDelete
  2. Encik cencalok heh. Tak boleh sebut la, mesti nak gelak. Awak ada hutang satu benda kat saya. Mane statement saya yg maki anak org. Tunggu gak semalam. Dan saya tokey bengkel. Bini saya kerja. Jadi tak layak dpt brim. Tak pernah mohon pun. Bagi org yg lebih memerlukan la. Macam saya cakap sebelum ni. Saya cerita bukan pasal saya. Tapi org sekeliling yg mengeluh brg mahal, gaji tak naik.

    ReplyDelete
  3. Ada baca komen mr cencalok dlm post semalam. Kate income 10k. Baucer buku pun nak ambik ke. Kasi la kat org yg memerlukan. Tolak dgn baik. Saya anak kecil lagi. 2 org sekolah. Tapi tak pernah apply pun yg $100 tu. Takut ambik nanti tak berkat. Bukan la kaya. Cuma rasa tak elok nak ambik bukan hak kite, walau org bagi.Tapi skim selangor ada ambik. Arwah meninggal $2500. Anak 18 nanti $1800 dah ada. Boleh la. Kite tak tau sihat sampai bile. Hidup sampai bile. Bil air tu jgn cakap la. Lagi satu, ape subsidi yg ada lagi. Cencalok cakap subsidi ada, yang mane yg ada. Mane la tau, saya tak perasan. Sibok kerja.. Biase la, mcm suke kat pompuan la. Kentut pun wangi. Jgn marah ye Cencalok. Bergurau awal pagi.

    ReplyDelete
  4. Komen hari santai je la. Pasal tuan blog pun nak rilek. Jadi komen pun rilek.

    ReplyDelete
  5. Lupe pasal brim. Pilihan raya dah dekat ni rasanya. Kat kawasan saye takde pulak dgr ada bagi manual. Tapi kat tempat lain sampai ada yg mengeluh, pengsan pun ada. Yg terbaca, suruh buka akaun bank dah buka, tahun lepas ok. Tahun ni pulak nak dengar ceramah la. Nak beratur la. Kalau najib pandai, dia patut buat pilihan raya sekarang, pasal pembangkang belum bersatu. Kalau pas lembut hati, buAng ego join PH dan PPBM. DAP pulak boleh terima dasar pas Lagi susah nak menang. Tapi kalau dia nak ajak pas join umno tak tau la pulak. Tapi pas pulak rugi, pasal ramai yg akan keluar, tempat saya kuat pas. Dun klang, Halimah Ali. Kadang2 lepak kat port dia org. Dia org cakap kalau pas join umno. Dia org takkan keluar pangkah. Boikot. Tak sanggup khianati arwah..Tapi gula naik pulak. Sejarah menunjukkan yg kalau nak pilihanraya harga brg tak berubah. Entah la. Org politik. Saye ni pomen lori je. Repair lori tau la.

    ReplyDelete
  6. elok lar berehat dari memfinah PAS! banyakkan amal dan sembahyang sunat!! cakap kat MahaKUTTY yang dah pun usia 90++ yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saiful, betul. PAS Umno pun patut berehat dah. Politik jual bangsa dan agama dh basi. MCA dh dilantik sheriff kawal autonomous region Nanyang, berpusat di Forest city, aka Shenzen selatan.UMNo kutip hutang jual pesaka, pas dpt 90j beli Audi. Halal juga kah? Apabila En Jumud kahwin Cik Totok, dpt anak bingai sebijik mcm ko Saiful. Kesian budak tu.

      Delete
    2. Eh saiful yg kena liwat pun ada di sini..

      Delete
    3. Ko nie saiful azmi husin..

      Nak nasihat org boleh.. Aku xde hal.. ok jer.. Dlm islam pun dituntut begitu..

      Tp ko nie pelik sgt.. Ajak org beramal dan byk kan sembahyang sunat..

      Tp gelar org MahaKUTTY.. Ko agama apa dan mengamalkan ajaran mana sebenarnye nie..???

      Delete
    4. Amin. Nasihat elok kita ambik. Tq encik saiful. Harap bukan saiful yg sama. Pasal saya org anwar ibrahim.

      Delete
    5. Eh, yang mane tu fitnah saiful. Takde rasenya. Saya kata MUNGKIN. Itu pendapat.,baca habis lain kali.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...