Google+ Followers

Monday, August 21, 2017

UMNO DAN PAS, KALAU RASA DIZALIMI, BERDOA LAH..

Apakah setiap niat,  maksud dan tindakan apa sahaja jika menguntungkan PAS atau memberi undi kepada PAS dikira halal dan sah semata mata ianya PAS (?)

Dan apa apa bantahan,  halangan atau tidak menyokong PAS itu dikira haram dan tidak sah (?)

Apakah bermaksud sokonglah, bertaat setia lah dengan PAS kerana PAS tidak pernah silap dan salah (?)

Dan jika mana mana pihak,  parti, kuasa yang boleh mengikut terma dan syarat itu serta membayar sedikit ufti atau yuran akan dipertahan dan dipusi-pasikan (?)

Fikir fikirkanlah sokongan anda ke mana, ke pihak yang sedang dizalimi dan berpotensi tewas dengan tipu daya atau berpihak kepada yang tampak gagah perkasa tetapi bebal. 

Ramai ramailah berdoa, kerana itu adalah senjata yang paling ampuh.. Menembusi dada mereka² yang sombong dan angkuh..

Islam milik siapa (?)





# Doa itu bukan satu kekecewaan atau putus asa tapi doa itu adalah satu tambahan roh dan semangat untuk terus berjuang walau dengan beberapa perkataan..  

video




KENA KERAH DAN PERAH AKAR UMBI

Istilah "Kalau Tak Salah Kenapa Takut" nampaknya cukup laku dipergunakan untuk
menghalalkan cara kepada Yang Berbahagia Negarawan Negara Tun Dr Mahathir bin Mohamad untuk menubuhkan RCI melibatkan Forex BNM.

Ia ditubuhkan sebagai balasan bagi mengenakan Tun kerana memperhebatkan isu 1MDB ke seleruh negara.

Walaupun sedar RCI tidak akan dapat mengaitkan Tun secara langsung tetapi motif untuk memburukan dan mengaitkan dengan kerugian urusniaga tersebut mungkin berjaya bagi merasuk dan menghasut netizen yang buta.

Beza era Tun dan Nazib ialah kerugian dalam urusniaga dnn kecurian dana adalah dua perkara yang berbeza, macam langit dengan bumi.

# Yang makan dedak memang fakta ini tak masuk dalam kepala mereka, jadi jangan layan sangat atas komen bangang mereka.

Yang terbaru, PAS tersasul dengan skrip umno mencadangkan RCI untuk Memali 1985 yang sudah pasti menepuk air di dulang, terpercik ke muka sendiri.
Sudahkah Tuan Ibrahim Tuan Man sedia menghantar Hadi Awang  ke penjara jika disabitkan kelak atau adakah ini cara halus PAS membunuh hayat Presidennya.

Istilah ini tidak trpakai dan dipergunakan pula kepada Najib dan gerombolannya. Istilah yang mungkin diguna "Kalau Salah Sembunyi Sembunyikanlah" atau boleh juga disambut oleh pembangkang dengan istilah bolehlah dilengah lengahkan sementara berkuasa.

Lambat laun RCI untuk 1MDB dan yang berkait dengannya tidak dapat tidak akan berhadapan dengan RCI dan mahkamah, walaupun mungkin 100 tahun lagi dan paling cepat 2018, tak lama dah.. 

Pemimpin umno kena kerah dan perah akar umbi, balaci, pecacai dan suku sakatnya untuk kerja kuat, kerja separuh mati, by hook by crook, hidup atau mati untuk
pastikan umno menang di PRU14 kalau tidak mahu segala bala petaka turun kepada mereka termauk RCI dan Mahkamah.

Tetapi janganlah meroyan awal pula, kalau tak salah apa sangat nak terjerit terlolong menafikan...relax ler cai



Sunday, August 20, 2017

HARI DEMI HARI PERLU BERCAKAP BOHONG UNTUK JULANG NAJIB DAN KUATKAN PARTI DENGAN BERITA PALSU.


Pilihanraya perlu diadakan segera,  rakyat makin demam,  loya dan muntah setiap hari mendengar ucapan pemimpin umno. 
Sesak nafas,  sakit jantung,  darah tinggi pun meningkat selari dengan kenaikan kos sara hidup. 



NAJIB JANJI KOSONG - PERINGATAN PADA YANG PERNAH TERIMA JANJINYA

Pengerusi Pakatan Harapan itu berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini semakin terdesak mahukan undi rakyat sehingga menabur janji sewenang-wenangnya tetapi tidak akan mengotakannya.
Beliau membangkitkan kembali kata-kata Najib lima tahun dahulu yang berjanjj mahu memberikan RM5 bilion kepada Langkawi.
“Najib kata dekat Langkawi, banyak duit dia nak bagi. 5 tahun dahulu, masa itu saya masih baik lagi dengan Najib. Dia kata hendak bagi 5 bilion ringgit pada Langkawi. Satu sen duit pun tak dapat.
“Siapa boleh percaya janji penyangak,” katanya.
Dr Mahathir melabel Najib sedemikian berulang kali dihadapan lebih 2,000 hadirin di Ceramah Perdana, Medan Klebang Restu, Ipoh Perak malam tadi.
Beliau merujuk kepada kenyataan Najib pada 19 Ogos lalu mahu mengekalkan Langkawi sebagai pulau bebas cukai jika Barisan Nasional (BN) terus memerintah.
Justeru, Dr Mahathir mengingatkan rakyat jangan terpedaya dengan janji ahli Parlimen Pekan itu yang akan berterusan memberikan janji palsu.
“Dekat pilihan raya nanti dia (Najib) bagi duit. Dekat Felda dia nak mansuh hutang Felda. Hendak bagi lima ribu ringgit (kepada peneroka). Bila PRU akan beri sampai RM25,000. Tapi itu janji saja, duitnya tiada.
“Dia janji banyak itu sebab dia tak percaya dia boleh menang,” katanya lagi.




Tiga individu dihadapkan di Mahkamah Sesyen di atas pertuduhan mengeluarkan pernyataan menghina PM, Datuk Seri Najib Tun Razak.


Pegawai pengambilan pekerja, Nor Sabariah Abdul Kadir, 29, didakwa memberikan komen menghina Ahli Parlimen Pekan itu di laman sosial Facebook, Otai Bersih, awal Feb lalu
.
Penjaga stor, Ng Thai Quen, 19, didakwa menerbit imej jelik memaparkan Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor pada Disember tahun lalu...

Penebar roti canai, Mazlan Yusoff, 48, pula didakwa memuat naik 'posting' jelik dan imej Najib yang telah diedit pada November tahun lalu...



Saturday, August 19, 2017

SETAKAT MANA PH FOKUS KEPADA TIGA PENJURU DAN PEMBAHAGIAN KERUSI

Itu adalah dua asas penting yang perlu dibina sekarang.

Akan berlaku beberapa perubahan kecil selepas itu tetapi tidak wajar begitu banyak perubahan kecil di saat akhir.

Hari penamaan calon sudah sepatut menjadi penamat yang sempurna di kalangan komponen dan tiada lagi pertindihan calon atau ujud calon tajaan dan proxi.


Jangan buat kesilapan yang memalukan negara. Kemaluan Allah bagi tunai kalau sebok sangat merekacipta dan korek keburukan orang.

Kajian menunjukan PH mampu menang tiga penjuru dengan 113, BN 50 dan PAS 02 kerusi parlimen di semenanjung jika mampu menambah 10% undi melayu dan 5% undi bukan melayu berasaskan porla undian GE13.

Tiada patut lagi ada perundingan dengan PAS samada sehaluan atau sendirian peringkat kawasan,  negeri atau pusat.

Sangat merbahaya dan perlu ditolak sama sekali jika mereka (PAS)  yang minta berunding. Itu semua tipu muslihat dan strategi belakang tabir.

Tidak ada lagi istimewanya PAS hari ini apabila berlaku perpecahan hingga ujudnya AMANAH yang membawa gagasan politik Nik Aziz.
Dari sebuah parti otai, digeruni kini jadi suruhan dan parti nyamuk. Ungkapan pemimpin PAS dan umno tidak banyak beza,  copy paste antara mereka.

Ucaplah selamat tinggal pada PAS,  titik.

UMNO JELAS TIDAK SEDAR DIRI APA YANG RAKYAT MAHU

Tanyalah kepada orang umno samada mereka tahu atau tidak apa orang Melayu mahu dan apa yang rakyat harapkan dari kerajaan. 

Kalau mereka memberi apa sahaja jawapan,  nilaikanlah samada apa yang mereka jawab selari dengan apa yang mereka lakukan sekarang. 

Kalau perjuangan untuk Melayu,  tanyalah apa secara realitInya yang sedangkan dilakukan untuk Melayu,  sebut secara khusus. 

Percayalah mereka sedang sangat sebok untuk menjawab Mahathir secara serangbalas dan memburukan Tun. Itulah yang mereka maksudkan perjuangan mereka. 

Sedang Tun memperkatan tentang kebobrokan sistem pengurusan negara sekarang dan buruk perangai pemimpin umno menindas rakyat, mereka sekadar mengorek cerita silam Tun. 

Membunuh orang sudah mati (mantan/pencen) tidak mendatangkan mati kali kedua,  sia-sia. 


Bagi mereka,  memburukan Mahathir adalah kekuatan umno untuk menang hati Melayu. 

Lain lain kosong. 




Friday, August 18, 2017

LIM KIT SIANG MENGAMUK PASAL TUN

Lim kit siang hari ini melahirkan rasa kecewa ke atas sikap Pemuda umno Malaysia kerana merampas gelaran Musuh Utama Melayu Adalah Lim Kit Siang dan memberikan gelaran tersebut yang dipegangnya sejak lima abad kepada Tun Dr Mahathir Sebagai Musuh Utama Melayu terkini. 



Tempelak lim kit siang kepada Pemuda umno,  dia kecewa tidak dihubungi dan di ajak berunding sebelum gelaran itu dilucutkan. 

Kikikikiki






# Apa kaitan Melayu dan umno? 
Melayu memerlukan umno,  atau umno yang memerlukan melayu,  kena sedar diri sikit.. 
Orang melayu sudah tentu menolak melayu korup dalam umno.. 

PENJAWAT AWAM JANGAN GENTAR DENGAN UGUTAN

Kena faham dan hadam, jangan gentar dengan omongan kosong pemimpin yang lupa diri.  video



Thursday, August 17, 2017

DULU BELUM ADA AKAL, SEKARANG DAH BALIGH


Dulu sembahyang dua imam.. 
Sekarang makan sehidang.. 
Dulu tak leh berbesan.. 
Sekarang boleh satu barisan.. 


.. Alhamdulillah PAS dah Insaf Hadi dah taubat.. 

Sebab itu bila dulu ada buat silap dan salah kena mengaku.. Jangan masih nak pusing tuduh pihak lain. 
Selamat maju jaya kepada PAS.

Gambar: YDP PAS Permatang Pauh bersama PM.

KENAPA ISA SEORANG SAHAJA..

Begitulah bunyinya tajuk media pro PH manakala di blog pro umno mendabik dada kerajaan umno telus,  tidak pilih bulu,  yang salah tetap salah.. 
Kenapa mereka so sure bersalah sedangkan ia baru diperingkat tahanan reman...kenapa untuk isa mereka tergesa gesa menghukum? 




Statement ampusana ampusini sebegini boleh buat aku ketawa berguling 2h3m. 

Bukankah media yang sama sebelum ini mempertahankan isa mati matian sebagai suci bersih apabila pembangkang mengkritik sejak penubuhannya (FGV)  lagi???? 

Kenapa Isa seorang sahaja??? 
Walaupun ramai memberi alasan untuk melogik dan merelevankan orang lain tetapi nyata tidak berkesan. 
Isa sudah jadi timun kena lenyek durian.. 

Yang terlepas bagaimana? 
Teruslah berlapang dada,  bukan terlepas,  belum sampai masa.. 

Orang yang membohongi dan menipu diri sendiri bukanlah cerdik sangat pun.. 

Lagipun drama ini belum tamat.. Bisul bisul kecil  meletus sana sini sebelum cancer tahap 4 mendarat.. 

BERITA DARI KUALA SEDELI KOTA TINGGI







Laporan ikan terdampar di pantai tanjung sedili

Setelah disiasat dan bertemu sendiri dengan orang yang mendapat ikan dan orang yang menviralkan perkara ini , berikut adalah butiran yang sah dan sahih mengenai kejadian tersebut :

Tarikh kejadian : 14 hb Ogos 2017
Jam : 5.30 petang hingga 11 malam
Lokasi : Pantai mansor,Tuan Seh,Tanjung Sedili
Individu yang terlibat : En Abd Rahman Bin Abdullah
Umur : 54 Tahun
Pekerjaan : Pengusaha keropok

Kisah yang diceritan oleh individu yang terlibat

Beliau bersama isteri dan 2 orang kawannya telah ke pantai mansor untuk aktiviti menarik pukat dipantai dengan menggunakan pukat tarik .

Pada tarikan pertama beliau hanya memperolehi 12-13 ekor sahaja iaitu ikan gelama,puput dan jemedi. Dalam tarikan ke dua beliau mendapat ikan sebanyak 40 ekor iaitu ikan gelama,sedikit udang,jemedi dan dalam tarikan beliau yang ketiga beliau telah mendapati pukatnya terlalu berat dan telah memanggil penarik penarik pukat yang lain datang menolongnya. 

Hasil dari tarikan tersebut beliau mendapat ikan gelama hampir 2 tan dan lain2 ikan. 

Beliau dan rakan rakan lain tidak dapat menarik sepenuhnya pukat tersebut kepantai kerana terlalu berat dan membiarkan ikan ikan tersebut didalam pukat sambil menunggu air surut.

 Selepas air surut beliau dan rakan rakannya mengutip ikan ikan tersebut. Memandangkan 

ikan tersebut terlalu banyak , beliau telah memanggil orang orang kampung berdekatan untuk mengutip dan mengambil ikan tersebut tanpa sebarang bayaran.

Rezeki sebanyak ini jarang berlaku dan dalam tahun ini , ia adalah pertama kali berlaku.

Sebelum individu ini menarik pukat dipantai ,tiada sebarang tanda tanda yang mengatakan terdapat ikan yang banyak dan tiada ada seekor pun ikan yang terdapat dipasir pantai dan tiada sebarang pencemaran atau aktiviti kurang sihat dipantai tersebut.Ikan ini selamat dimakan kerana ia ditangkap menggunakan aktiviti menarik pukat dipantai dan bukannya ikan tersebut terdampar atau telah mati sebelum diambil.


Ikan yang diperolehi dibuat ikan masin oleh orang kampung serta dibuat keropok. Sekali lagi disini disahkan ikan tersebut selamat dimakan kerana waktu ditangkap ikan tersebutnya masih hidup dan masih didalam air dan air laut ketika itu tidak mengalami sebarang pencemaran


Wednesday, August 16, 2017

NOTHING TO HIDE: PEMBOHONGAN GST







NOTHING TO HIDE: APA KELAYAKAN AKADEMIK NAJIB SEBENAR (?)


KETIDAKMUNGKINAN ISA DIDAKWA MASIH ADA


Kita harap AG menggunakan segala kebijaksanaannya dan keajaiban
seperti sebelum ini terhadap Isa Samad. 



Tidak wajar habis madu sepah dibuang.






BUKANKAH SPRM JANJI HANYA TANGKAP IKAN BILIS BESAR SELEPAS PILIHANRAYA

Isa Samad adalah pilihan peribadi Najib walaupun mempunyai rekod politik duit dalam umno yang dikenakan tindakan. Dalam kefudukan Najib pada masa itu bukan PM,  bukan Presiden.. Tidak banyak yang
dapat dilakukan untuk membantu Isa. 



Kenapa Isa begitu spesial kepada Najib,  di masa hadapan mungkin Isa banyak masa untuk melakarnya, kalau sekarang,  macam tak kena.. 

Hakikatnya Tun sendiri semasa masih di dalam umno,  kurang bersetuju Isa dicalonkan semasa PRK Teluk Kemang. 

Isa hanya ditahan oleh SPRM,  belum ada dakwaan,  belum bersalah dan masih jauh untuk tentukan ada hukum ke tidak. 

Apa khabar Annuar Musa yang tidak dilantik semula Pengerusi MARA. Begitu juga Bung Mokhtar yang bakal dapat anak kembar. 

Lebih baik digugurkan dari berdepan dengan SPRM. 


Benarkah umno tidak melindungi sebarang bentuk kemungkaran ahli dan pemimpinnya (?)

Atau saban kali pilihanraya,  ada jerung kecil yang perlu dikorbankan untuk dilihat telus dan menyelamatkan jerung besar. Semua ini persepsi, begitu juga persepsi ke atas SPRM. 

Ramalan Zahid Md Arip tepat. 


Tuesday, August 15, 2017

NOTHING TO HIDE: HADI AWANG DAH BERTAUBAT KE BELUM..







Bukankah pendirian Ibrahim Libya menentang kerajaan pada masa itu berasaskan juga fatwa hadi awang.. 






# pecacai umno tidak dijemput untuk memberi komen. Tiada langsung kaitan dengan umno, tiada tuduhan atau sebarang dakwaan ke atas pecacai umno. Tidak penting dan tidak relevan langsung dengan tajuk di atas. 


ADAKAH PECACAI UMNO TIDAK PUAS HATI JIKA TIDAK DITUDUH DISEBALIK KEKECOHAN

Jika tidak dituduh,  nampak sangat tidak penting dan tidak relevan. 
Terpinggir tanpa isu. 

Kalau dituduh,  nafikanlah dan ucaplah terima kasih. 

SAOLAN KEPADA TUN YANG TIDAK SEMPAT DITANYA SEBELUM BERLAKU KEKECOHAN..

Yang Berbahagia Tun, 

Saya cikgu zein  dari teluk kemang ingin bertanya.. 

Selama 22 tahun menjadi PM, pernah ke tidak Tun didatangi seorang MB membawa gambar gambar pasangan,  artis dan pemimpin tertinggi umno ditangkap khalwat.. 

Boleh ke tidak Tun dedahkan,  siapa MB tersebut,  siapa pemimpin tersebut dan ianya berlaku di mana.. 

Saya harap Tun dapat menjawab dengan benar,  kebenaran mesti disuarakan.. 

MAHATHIR NOTHING TO HIDE 4EVER



bukanlah sesuatu yang asing dan pelik. Mahathir sentiasa bercakap dari sudut yang berbeza without fare and favour. Sebab itu kaki kencing memang tak berani bersemuka dengannya..

Mana Fuad Jasa (?)

ANNUAR MUSA DIBERI LALUAN SUKAR MEMPERTAHAN PARLIMEN KETEREH ....DAN HARI² MALANG BUAT UMNO




video


.



Monday, August 14, 2017

SIAPA PIHAK KETIGA YANG SABOTAJ

Masih ramai lagikah yang berminat untuk bercerita tentang kekecohan di N2H02..

Aku masih berpendirian ia bukan dilakukan oleh macai umno.. Tetapi aku hairan kerja haram,  kerja salah,  kerja bodoh ini disokong sepenuhnya oleh macai umno sekadar bencian semborono kepada Tun dan kebangkitan PH.

Sikap mereka ini menyebabkan persepsinya macai umno yang lakukan, mereka patut marah kepada sikap mereka sendiri. 

Tambah low class,  blogger umno memberi pelbagai alasan bangang untuk menjustifikasikan kekecohan tersebut. Mungkin untuk menarik perhatian pengunjung yang sudah merosot 300%

Penganjur N2H02 perlu mengakui kesilapan dan kelalaian mereka sendiri kerana pihak polis sudahpun memberi taklimat dan peringatan. 
Lebih pelik 42 anggota polis yang turut hadir tidak dapat menghidu penjenayah amatur yang berkeliaran dan tangkapan pun dibuat oleh orang awam dan menyerahkannya kepada pihak polis (?)

Bagi yang munuduh armada yang merancang,  Muhyiddin dah jawab, sewel. 
Ada lagi ke dalam blog ini yang suka jadi sewel? 

Jika macai umno pun bukan, armada pun bukan,  siapakah pihak ketiga.. 

Sekali lagi, jangan jadi sewel kalau mahu menuduh mana mana parti politik (?)
Kena ada sedikit fikiran di luar kotak.

Hanya yang pandai menganalisa sahaja tahu,  siapa punya perancangan, siapa yang ikut arahan dan yang melakukannya pun kita sudah tahu.. Tak perlu lah panggil james bond siasat. 

Tajuk ini tidak perlu dikomen. 


BIASANYA AKU JARANG BERSETUJU DENGAN MUHYIDDIN TAPI KALI INI 100% SOKONG


Hanya ada seorang dua pemimpin umno yang masih waras mengutuk keganasan tersebut, majoriti yang lain seolah turut menyokong kerja haram dan mungkar semata mata untuk memuaskan nafsu politik yang sempit.. 


HISHAMUDDIN SUDAH WARNING..

Tabik spring kepada Hisham yang pada peringkat awalnya dilihat ehsan ketika dibawa masuk umno dan tidak juga menampakan harapan sebagai pemimpin terpenting tetapi akhir akhir ini menjadi paling harapan dan paling berkuasa. 

Hisham diramal tewas naib presiden umno jika bukan tangan kotor mencampuri dan jika Tun Dr Mahathir mengutamakan kepentingan peribadi dan jadi kuku dengan jari kepada Najib,  Mukhriz sudah mendarat sebagai Naib Presiden undi terbanyak,  bukan wak zahid. 



Walaupun mukhriz tewas naib presiden ia tetap tidak memberi cahaya kepada Hisham sehinggalah Mukhriz (diamond)  dipecat umno,  barulah kaca kaca lain dilihat bersinar. 

Atas malapetaka yang berlaku kepada Najib,  satu satunya cara daripada umno terus tidak bocor adalah melantik zahid sebagai TPM walaupun yang paling selamat untuk Najib adalah Hisham. 

Dan hari ini jika ada gerakan Hisham sebagai Timbalan Presiden sekaligus melayakannya secara tradisi sebagai Timbalan Perdana Menteri ia bukanlah menyalahi sesiapa pun kerana pada asalnya pun ia wajar jadi milik Hisham. 

Apabila Hisham nyatakan bahawa tiada tempat bagi tukang kipas, sekaligus ia menepati apa yang berlaku sekarang,  tidak perlu berwalaa berulangkali hingga nak termuntah kita mendengarnya. 
Mungkin Hisyam patut juga bagi warning kepada pemimpin yang kena kipas,  jangan lalai dan terlebih syok. 

Apapun jika umno tewas PRU,  ramai pemimpin tertinggi ummo dan ketua ketua bahagian dijangka terdedah kepada siasatan dan buruan untuk mendapatkan semula wang 1mdb. 

Yang layak terus memimpin umno mungkin Noh Omar atau JJ. 


# Rujuk gambar Hisham - bahasa badannya,  dia boleh imbangi dan kuasai tukang kipas dan yang kena kipas. 


Sunday, August 13, 2017

TUTUP MULUT TUN ADALAH KERJA YANG PALING SENANG

Apa yang Tun mahukan adalah jawapan berbentuk penjelasan fakta  yang boleh diterima akal atau sehingga sudah tidak ada persaolan atas persaolan.. 

Saolan dari Tun,  jawapan untuk rakyat nilaikan.. 

Once for all,  cara yang paling baik adalah bersemuka, face to face, one to one atau bawalah gang dan team sebanyak manapun.. Dan benarkan Tun ditemani Muhyiddin,  Tony Pua. Rafizi dan Mujahid Yusuf Rawa. 

Jika rasa team yang dibawa kurang cukup kuat, bawa sekali AG,  KPN,  Ketua Hakim, Ketua Audit Negara,  Pengerusi PAC,  SPRM, LHDN, ROS dan lain lain. 

Buat secara tertutup tetapi lebih baik secara terbuka dan siaran langsung di media.. 

Jawab semua persaolan Tun sehingga dia kehabisan idea dan saolan!!! 


Tapi setakat ini apa pendekatan yang diambil (?)  serang Tun  !!!!!!!  Tak ke bangang namanya tu... 


# Apa yang rakyat lihat,  kerajaan tidak ada jawapan fakta secara telus dan telah berlaku salahguna,  seleweng dan pecah amanah tetapi enggan mengakuinya. 
Serang Mahathir walau sehingga dia dipenjara sekali pun tidak akan boleh memadam penjelasan yang rakyat mahukan. 
Hatta jika Mahathir mati pun,  Tun akan bangun dari kuburnya menuntut kebenaran.. 

CONTOH POLITIK TAK MATANG DARI SI BARAN

Buatlah sedikit analisa dan beri komen, adakah komen anda juga dalam frasa tidak matang dan tidak universal. 

Dari awal lagi si fariz ini tidak matang,  berpecah belah sedara dan kawan² kerana isu yang bukan pun berkait langsung dengan kehidupan mereka. Berbeza pendapat tidak perlu sampai terputus si raturahim. 

Apabila sendiri terperangkap dengan emosi sendiri,   bukan Tun,  bukan Anwar, bukan Najib yang perlu dipersalahkan.. 

Carilah keutamaan,  bukan kesempurnaan. 





# Farid memang datang secara terancang untuk bertanya saolan perangkap dan balik selepas bertanya,  dia tiada hasrat pun untuk duduk lebih lama tidak kira apapun jawapan Tun.
(isteri dan anaknya tunggu dalam kereta...) 

YANG SERANG MAHATHIR UMUR 17, 18 DAN 19, APAKAH MEREKA INI BERCITA CITA JADI PM

Berdasarkan penangkapan ke atas remaja remaja ini sangat mudah untuk kita sifirkan,  mereka diupah. 

Seusia ini,  apa yang mereka tahu tentang politik dan perjuangan, tentang memali dan sebagainya. 

Tahap ekonomi negara yang merudum memaksa budak budak ini menerima apa saja jobs. 

Sudah tentu PDRM mampu menjejakinya hingga ke lubang cacing. 

PARTI BUNGA BUKAN TANDINGAN UMNO

MANIFESTASI KETAKUTAN

Bila dah mengaku dan sebut "bukan" memang confirm sedang menggoncangkan umno..

Kalau itu pengakuan ketua puteri atau ketua cawangan, bolehlah dianggap biasa. 
Kalau itu saolan wartawan tepi longkang, bolehlah dianggap setakat melayan. 
Tetapi kalau itu luahan Presiden di hadapan perwakilan umno bahagian di negeri yang bakal tumbang tentulah serius dan membimbangkan. 

Tahniah PH dan BERSATU

Saturday, August 12, 2017

SIAPA YANG LAYAK BERSIHKAN NAMA PM


Langkah Najib membersihkan nama Jho Low dengan hanya beberapa baris ayat sangat menarik.. Jawapan bertulis. 

Tidak ada ulasan menangkis segala bentuk tuduhan sebelum ini  yang mengaitkan Jho Low dengan 1MDB.

Sesuatu yang rakyat harus pegang kerana itu taruhan peribadi Najib dalam memberi jaminan. 
sudah tentu jaminan itu atas kesedaran PM tahu keseluruhan proses dan pengurusan 1MDB. 
Jika PM hanya tahu sebahagiannya sahaja,  mana mungkin PM memberi jaminan. 
Jika ada pembuktian selepas ini Jho Low ada kaitan dengan 1MDB, sudah tentu PM bertanggung jawab sepenuhnya untuk menjawab. 

Selepas PM membersihkan nama Jho Low,  siapa pula yang akan membersihkan nama Najib. 

Bolehkah Jho Low tampil menyokong (?) stau sekurang kurangnya mengucapkan terima kasih kepada PM kerana membebaskanya dari difitnah oleh pembangkang,  oleh mahkamah Singapura,  oleh DOJ. 

Sudah tentu Zahid,  Hishamuddin,  Salleh Keruak tidak layak berbuat demikian atau membersihkan dengan sekadar air lior,  mereka tahu tidak lebih dari hanya apa yang diceritakan oleh PM.

Antara yang mungkin boleh membantu dan membersihkan Najib dan 1MDB adalah membuka Laporan Audit + penubuhan RCI. 
Bertambah baik Jho Low dan beberapa nama lain yang sebelum ini langsung tidak dipanggil,  perlu di bawa ke hadapan untuk soal siasat. 



Membersihkan nama Jho Low tanpa membersihkan nama Najib seolah menggambarkan Jho Low itu lebih penting untuk diselamatkan sedangkan Negara sedang dipersendakan atas gerak laku Najib. 

Lebih penting buktikan pembangkang salah. 




Friday, August 11, 2017

BERLAPANG DADA

Penahanan PBoonPoh exco limguaneng oleh SPRM adalah satu lagi tindakan drastik yang diambil dari keadaan biasa,  di panggil untuk disiasat. 

Ia mungkin berkaitan operasi kilang karbon haram di Sungai Lembu yang beroperasi sejak 15 tahun  lalu mendapat bantahan penduduk kerana pencemaran. 

Walaupun dianginkan,  nampak seperti political move, ia tidak harus ke arah itu jika tiada angin,  masakan pokok bergoyang. 

Sudah tentu SPRM tidak melakukan 100‰ kerja sia sia dan buang masa jika tiada asas rasuah berlaku. Tanpa mengira siapa,  tindakan SPRM wajar disokong. Tiada kompromi. 

Sebarang pecah amanah wajar ditentang.  Sebab itu segala bentuk siasatan kepada sesiapa sahaja wajar disokong. 

Jika dalam melaksanakan terdapat kecuaian tidak berperaturan,  sprm boleh dicabar sepertimana yang dilakukan oleh lim guan eng.
Jika ini satu political move,  ia juga akan dihakimi oleh rakyat melalui PRU. 
Jika bersalah,  terimalah padah. 

Berlapang dada. 

MEMPESTAKAN LIM GUAN ENG DAN AZMIN TIDAK KESAMPAIAN

Kalaulah ini satu lagi projek PH di Selangor atau Pulau Pinang tentulah 7hari7malam Azmin dan Lim Guan Eng dipestakan oleh golongan munafik dan murahan. 













Thursday, August 10, 2017

KATAKAN TIDAK KEPADA PEMIMPIN PALSU


Pemimpin yang berbohong,  tidak menunjukan tauladan dan akhlak yang baik dan paling tidak senonoh ialah tidak amanah adalah pemimpin pemimpin palsu. 

Pemimpin ini jika mempunyai kuasa politik sangat merbahaya kepada bangsa,  ugama dan negara. 

Jom,  walau di dalam hati,  kita katakan tidak kepada mereka. 

Wednesday, August 9, 2017

PERSIDANGAN BAWAH MEJA, INI SEBENARNYA....


SEMUA BERPUASHATI

SI KITOL DAN RAJA MENDELIAR

Kerja melabel yang dulunya kerja orang PAS kini berjangkit kepada pemimpin umno. 

Kehabisan isu dalam cuba memburukan Tun Dr Mahathir,  kini beralih kepada yang bersifat peribadi,  keturunan cuba dimainkan.

Untuk kepuasan penyokong sendiri dikira berjaya tetapi untuk mengubah persepsi rakyat,  sangat gagal. 

Hasutan si kitol dan raja mendeliar untuk campurtangan kuasa asing

meruntuhkan empire kesultanan melaka tetapi bezanya apa yang berlaku sekarang adalah kebenaran yang disembunyikan oleh kesyaitanan lanun yang merompak rakyat sendiri. 

Jangan buat kerja orang bebal yang merasakan dirinya dan partinya kebal. 
Rakyat sedang menyelamatkan negara mereka sendiri daripada digadai kepada syarikat dan kerajaan asing melalui penguasaan ekonomi. 

Pemimpin umno kena belajar semula sejarah,  supaya apa yang dilabel tidak kembali terpalit ke muka sendiri. Kaji sejarah Qarun yang diceritakan dalam Al Quran, bukankah itu lebih benar dan utama.. 

Pemimpin umno kena ingat,  mereka sekarang berada di penghujung keruntuhan dan setiap nama mereka akan terpahat dalam sejarah sebaris dengan nama jholo,  paris hilton,pulau clayman dan pembesar lain sebagai penyokong lanun dan keleptokrasi.

Mereka patut lebih bimbang dan mula membilang hari.