Google+ Followers

Sunday, December 10, 2017

SS


ADA "DAP" DALAM BN


TERKINI:

TUN dedahkan negara kerugian forex 160B di era najib 2013-2015 akibat kejatuhan matawang ringit.

FITNAH KE NI (?)

Tun hanya dedahkan..ini adalah laporan rasmi Bank Negara !!!

........

Posting awal:



Sebok benar umno kutuk DAP hingga terlupa ada "DAP" dalam BN yang menikam dari belakang.. 

Dan ada along bagi pinjam...

Sebok benar kutuk Tun, tetapi terlupa ada ahli umno yang akan berubah arah.

Semuanya kerana pucuk pimpinan, pemimpin negeri dan bahagian sebok dengan tembolok sendiri..Akar umbi mereka angguk tetapi sedang memerhati...

Kalau nak denial, hibur hati sendiri, siilaakaan..







Banyak lagi cerita perwakilan selepas balik dari perhimpunan, tapi biarlah kudis itu menjadi bisul dan barah buat umno..takkan aku nak dedah pula.

Saturday, December 9, 2017

KEJAHILAN BERPOLITIK: MALAYSIA AKAN LEBIH MAJU DAN ISLAMIK KALAU MAHATHIR DIHINA....!!!???.




Perwakilan, ahli umno dan rakyat menyaksikan perhimpunan yang penuh kejahilan ilmu dan sokong menyokong kemungkaran.

APA SALAH SAYA PERLU MOHON MAAF PADA SULTAN SELANGOR - ZAID

JAMAL DITANGKAP POLIS - Itulah insiden yang sedikit "jantan" mengakhiri PAU berbanding dengan ucapan pemimpin kanan umno yang lain.

Ucapan penggulungan Presiden pula hilang fokus..





















# Najib sedar dia akan ditentang dilondeh dan kecundang jika Presiden dipertandingkan !?


Friday, December 8, 2017

DAH TENAT, KENAPA TAK PAPARKAN SENDIRI...


Ada yang tanya tak nak sentuh ke ucapan  Presiden penutup PAU..

Secara ikhlasnya aku sendiri tak ambil pusing bila mula bila tutup, siapa berucap siapa nangis siapa buat lawak.. 

Kecualilah kalau aku ada sedikit masa percuma, aku belek² kalau ada isi yang berbeza...

Seperti juga komen maki hamun, aku rasa ucapan yang tak sekolah atau emosi terganggu sahaja yang akan bercakap terjerit jerit.. Bersemangat biarlah diterjemahkan dalam bentuk "action" dan "amanah".

Sehari dua ini mungkin keluaran utusan, nst sedikit meningkat, itupun kerana diberi percuma sepanjang PAU.
Jumlah penonton tv3 pun adalah meningkat sedikit.

Selepas PAU, semua ini akan merudum.

Untung lagi anwar dan hadi, bila sakit, bila tenat, PM dan TPM serta isteri datang melawat, sebok benar tv3, utusan dan nst laporkan..

Tetapi apabila sendiri sakit, sendiri tak laporkan dan tiada pun siapa yang sudi melawat.

Cuma dipercayai dana di pam masuk setiap bulan untuk menampung segala kos..sampai bila (?)

Pukulan pembangkang dan pengaruh Tun setakat ini bukan sahaja mampu menumbangkan umno tetapi sekaligus menutup media yang jadi lemb.....

KENAPA TUN LAYAK PM SEMULA (?)




Satu penjelasan terbaaeekk..

http://tukartiub.blogspot.my/2017/12/gua-sudah-jelas.html?m=1
Apabila bekas musuh memberi pandangan - ia sangat signifikan.






Perkara utama adalah PH menang..
Tun PM semula adalah bonus tambahan..dijangka tidak lama, sekadar penyusunan semula...
Anwar wajar diberi peluang memantapkannya lagi..
Sebelum diserahkan kepada yang lebih muda..

Jika selepas ini, puak sana meroyan sakan..sah lah pemilihan Tun PM semula adalah tepat.

Kekuatan bukan sekadar ada ramai ahli, banyak bahagian dan banyak cawangan tetapi lebih penting pemuafakatan, persefahaman dan satu hati.
Strategi + mode rakyat terkini mampu menewaskan kemungkaran.


Thursday, December 7, 2017

PRU14 ADALAH MASA DEPAN..... # Zaid dijulang umno..

Masa depan siapa (?)


Bukan soal masa depan Tun..dia pun sudah berwasiat.

Bukan soal masa depan Najib..jerat tak pernah lupa mangsa.

Bukan soal masa depan zahid dan hishamuddin..apakah mereka meneruskan polisi keleptokrasi..

Bukan masa depan lim kit siang..PM tetap Melayu

Bukan masa depan Anwar..tetap dibebaskan.

Ini adalah masa depan rakyat ...Najib bukan sekadar bertanding lawan pembangkang tetapi lawan rakyat.


Kakitangan kerajaan adalah sebahagian dari rakyat dan mereka paling dekat dengan kerajaan.

Mereka lebih tahu siapa yang paling celaka !!!

Sebahagiannya mempunyai pengalaman berurusan terus  seperti SPRM, BNM, ROS, LHDN, PDRM, AGD, KASTAM dan lain lain..






......



# umno terperangkap dengan jerat sendiri dan kantoi.
Zaid Ibrahim bukanlah satu nama besar sangat tetapi hari ini popular dan mula mendapat tempat di hati rakyat gara gara umno memartabatkannya...


Ini isu antara Zaid dan Sultan Selangor, pihak Istana perlu membuat laporan polis dan bukannya melibatkan parti politik yang akhirnya memberi political mileage kepada zaid, pucuk dicita ulam mendatang.

Wednesday, December 6, 2017

ULANGKAJI... MALAYSIA SUDAH PUN BERADA DI TANGAN YANG SALAH.


KEMPEN SELAMATKAN MALAYSIA OLEH HARAPAN ADALAH BERKETEPATAN

Sudah beberapa kali disebutkan di blog ini, belum lagi khatam...

Untuk jadi pahlawan bugis yang tidak dicerca, dipandang tingi, mulia lagi di hormati...
Untuk parti dan diri dilihat berintegriti, duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan mantan PM terdahulu...

Najib perlu dipilih menjadi Presiden parti secara pertandingan dan
Menang majoriti dua pertiga di PRU14...

Kalau gagal, Najib sekadar standard paklah atau lebih teruk dari itu...

Standard kemampuan inteligensi yang Najib tunjukan sebagai seorang PM sangat rendah mutunya sehingga boleh dianggap sesiapapun boleh menggantinya bila bila masa.


Slogan Malaysia lebih baik tanpa Najib ada betul nya.


# Dilaporkan media umno seperti tv 3/4, berita harian, utusan dan nst mengalami renjatan susutan kewangan yang sangat tenat.
Jika najib tangguhkan lagi pru selepas Januari 2018...umno sudah boleh ditalkinkan lebih awal dari masanya.


UMNO SUDAH MENDAPAT PASANGAN YANG TEPAT UNTUK MERAMPAS SELANGOR..

Noh Omar sudah lama diberi peluang untuk memperkemaskan umno bagi merampas Selangor termasuk dilantik Menteri tetapi indah khabar dari rupa.

Membuat gandingan semula empat mantan MB juga dilihat tidak akan ke mana, setakat buat habis boreh..

Akhirnya usaha berterusan umno berhasil...




Tidak pasti siapa mencari siapa unuk gandingan serasi ini..

Tuesday, December 5, 2017

UMNO ITU NAJIB, NAJIB ITU UMNO

Masa masih ada 6-7 bulan sebelum pilihanraya bagi umno mempromosikan parti dan pemimpin.

Bajet 2018 yang diharap pemangkin sokongan kepada kwrajaan umno terjerumus  gagal kerana rakyat tidak yakin kemampuan dan sumber kewangan dari mana yang akan kerajaan dapat bagi menampung perbelanjaan.
Sudah tentu penambahan atau kenaikan cukai akan dilaksanakan atau cilok dari harga petrol.



9


Lebih lebih lagi belanja pengurusan melebihi 70% dan 30% darinya kepada JPM sekadar membayangkan semuanya sekadar membuncitkan lagi perut dan bukannya menjana pembangunan untuk rakyat.

Laporan RCI Forex diharap dapat merobek reputasi Tun dan meroboh PH juga tidak kesampaian kerana laporan itu dianggap konspirasi politik, tidak lengkap dan 1001 kelemahan dan persoalan.

Kombinasi 4 mantan MB Selangor yang compang camping untuk merampas semula Selangor dari Azmin yang licik dan PKR sudah tentu sukar dari kejayaan selagi Anwar masih dipenjara.

Dalam cubaan mengkorupkan Azmin dan lim kit siang dengan kerjasama dot dot tiba tiba pecah lubang dan khabar angin MB Johor juga terlibat dengan suapan... Johor bakal tempat umno lahir dan berkubur, 2018.

Semua ini tidak membantu pun memulihkan imej umno di mata rakyat...



PAU yang berlangsung juga membayangkan tidak akan berlaku apa yang ajaib untuk membantu umno dapat menawan semula hati rakyat. Pemimpin sudah hilang darah dan kini mengharap semangat akar umbi jika ada.

PAU sepatutnya tempat muhasabah diri, menilai prestasi, memberi peringatan dan amaran kepada pemimpin agar jangan khianati perjuangan..

Corak dan budaya PAU kali ini sudah boleh dijangkakan,  mereka jadikan PAU pentas memaki hamun, fitnah dan memburukan pembangkang..APA DAPAT???
Tak cukup dengan itu, mereka saling balas puji memuji rasa bagus..


Dalam ketika baru nak cakap besar dan tunjuk kuat di PAU, datang pula nota rasmi dari Peguam Negara US tentang 1MDB - kleptokrasi yang paling teruk di dunia...

Hatta untuk umno bercakap tentang Melayu dan Islam pun sudah tidak relevan..... Akuilah hakikat, mereka hanya untuk Najib.

HANYA TUN YANG BOLEH DIHINA DAN HANYA TUN YANG PERLU MINTA MAAF..


# Umumnya rakyat ingin memberi peringatan kepada pihak yang mahu menghina Tun, pastikan itu fakta yang benar...

Keduanya pihak yang mahu menghina Tun harus melihat diri sendiri terlebih dahulu, berapa banyak budi dan jasa mereka membina anak bangsa ugama dan negara ini.

Dan yang ketiga, dalam sejarah belum pernah ada kemenangan kepada mereka yang menghina manusia lain secara zalim dan melampau..









7

JANJI MALAYSIA BANTU EKONOMI AMERIKA SUDAH MULA BERHASIL...


Monday, December 4, 2017

4 TAHUN 6 BULAN MENYAMUN...6 BULAN TERAKHIR MENCURAH JANJI...


Pemimpin penipu memanglah itu dasarnya kerana dia tahu majoriti rakyat bodoh mengikut kawasan.

Dan ini terbukti benar, apabila rakyat akan memilih sekali lagi pemimpin penipu ini.

Muncul pula pemimpin suci tetapi bodoh sombong.

Muncul juga pemimpin² yang mempunyai motif yang sama tetapi pepat diluar rencong di dalam.

Oh Negaraku Afrika.












BERITA POLITIK DALAM NEGARA:

PAS tersentap dan malu-malu kucing untuk menerima hasrat TS Khalid, mantan MB Selangor untuk membantu parti itu menawan Selangor.





BERITA "KAYU"

- PM tak pernah arahkan untuk mengambil tindakan pada sesiapa


Sunday, December 3, 2017

KENA FIKIR PANJANG JIKA MAHU SEBILIK.

Ada satu komen yang menarik dari anon dalam sebuah blog ternama, aku edit dan sesuaikan sikit..

Boring kalau sokmo cerita politik...


 -Gambar- untuk tengok sekali sahaja-







Komennya yang diedit...

" Mana satu pilihan yang lebih baik....
tidor sebilik dan sekatil dengan anjing dan babi
 atau 
tidor sebilik dan sekatil dengan lanun dan puaka"

Satu penghayatan yang perlu dibuat tanpa tergesa gesa.

Sekatil sebilik serumah sekampong senegeri senegara sedunia..

Saturday, December 2, 2017

SPRM SUCI DALAM DEBU (?)

SPRM sangat sinonim dengan "tangkapan ikan bilis" dan kini menular pula kepada "perkakas parti politik" atau "polirical move"  dan adakah besok muncul pula sesuatu persepsi yang merosakan lagi badan tersebut...

Lebih malang, nama Ketua Pesuruhjaya SPRM sendiri tercemar yang belum dicuci dan disuci.. Menjadi satu simpanan deposit!!!
https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/21045/


Ini bukan soal 100% persepsi semata mata tetapi apa yang sedang dilihat oleh mata kasar rakyat... Hingga ke hari ini unexplained!!!

Siasatan dan tangkapan ke atas Isa Samad..
Siasatan ke atas Annuar Musa..
Sudah tentu beratus lagi nama nama lain, cuma mungkin tidak sebesar nama² di atas..


Sudah tentu rakyat bercakap pada nama² besar dan utama kerana mereka public figure dan pada pandangan rakyat mereka memang korup kecuali mahkamah kata tidak..

Oleh itu adalah perlu status mereka dikenalpasti..
Jawapan skema terbaik untuk rakyat adalah permainan "tarik tali antara AG-SPRM.."

Tetapi rakyat tetap persoalkan, berapa lama permainan itu? Sebulan, setahun atau sehingga rakyat lupa..



# Satu kebetulan?
Ketika isu MB Johor didakwa menerima 12 juta dalam isu perumahan seperti yang diberitahu saksi ..http://malayjaya.blogspot.com/2017/11/harapan-adakah-mb-johor-terima-rm12-juta.html?m=1

Tiba tiba muncul kes tangkapan anak saudara Azmin..



KEMASKINI: Mahathir warning RCI.....LAPORAN RCI FOREX BNM : SETAKAT MANA BOLEH MENGGIGIT MAHATHIR KALAU GIGINYA PALSU

KEMASKINI:





POSTING AWAL




Apakah laporan tanpa dokumen lengkap tersebut mampu mengatasi judgement rakyat.






Sekaligus cukupkah ia jadi modal panas umno untuk menang pilihanraya sedangkan rakyat makin kuat menzahirkan kematian umno.


Friday, December 1, 2017

APAKAH ZAKIR NAIK SETARAF ULAMA

Dalam satu blog popular, satu saolan dilontarkan, Malaysia ada 14 Mufti kenapa seorang pUn tidak bercakap perihal 1MDB (?)
SEWAJARNYA 11 DARI MEREKA MENYOKONG KERAJAAN (!)



Siapa ulama..
Antara asas untuk dianggap seseorang itu ulama, ia tidak bergantung atau makan gaji, diupah..ini membolehkan dia memberii pandangan selari dengan hadis dan Al Quran dan bukan selari atas selera majikannya.

Ciri ciri ulama..search google.

Begitu juga kalau dia berpolitik, asasnya ada kepentingan kepada diri, puak, parti dan mereka² atau pihak² yang disokongnya.

Apakah asas itu boleh diterima?

Jika diterima, tidak dapat disangkal lagi, agak sukar mencari ulama di Malaysia kerana majoritinya tidak cukup syarat.

Yang ramai adalah mereka yang mengangkat diri mereka sendiri setaraf ulama atau yang digelar oleh puaknya sendiri.

Atas dasar itulah kita tidak ada seorang ulama pun yang sangat dikagumi dan dihormati sebagai pakar rujuk tulin yang telus.

Jika benar kita ada ulama, pewaris Nabi, sudah tentu kita bersatu dan berpenyatuan tetapi hakikatnya kini berpecah belah ditambah lagi fatwa seleweng.


Sultan Perak, satu satunya individu, walaupun bukan bertaraf ulama tetapi pandangannya menjurus kepada kebenaran pahit yang sedang berlaku di Malaysia.
http://www.sinarharian.com.my/nasional/sultan-perak-tegur-pihak-calar-imej-islam-1.764881

Hari ini di youtube, pandai ugama bercakaran dan saling tuduh menuduh dan bagi pihak yang kehabisan hujah akan menuduh satu pihak lagi sebagai wahabi.

Dalam politik, pandai ugama cuba paksa rakyat terima pandangan dan versi mereka, bangkang dan tak setuju dituduh kapir, munafik, lgbt, sekular dan pelbagai lagi. Mereka menghukum !!!!

Rasululullah pun tidak buat kerja melabel dan menghukum kecuali jika mendapat wahyu atas sesuatu perkara.
Rasulullah sendiri tidak bermusuh dengan musuh sebaliknya menggunakan akhlaknya untuk kalahkan dan tawan mereka.

Thursday, November 30, 2017

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سيّدنامُحَمَّدٍ وَ عَلَى آل ِسيّدنا مُحَمَّد.






BIODATA RASULULLAH S.A.W


🖌 Nama : _Muhammad bin Abdullah bin Abdul Muttalibs bin Hashim_.

🖌 Tarikh lahir : _Subuh hari Isnin, 12 Rabiulawal_ bersamaan 20 April 571
Masehi (dikenali sebagai Tahun Gajah; sempena peristiwa tentera bergajah
Abrahah yang menyerang kota Kaabah)

🖌 Tempat lahir : Di rumah Abu Talib, Makkah Al-Mukarramah.
🖌 Nama bapa : Abdullah bin Abdul Muttalib bin Hashim.
🖌 Nama ibu : Aminah binti Wahab bin Abdul Manaf.
🖌 Pengasuh pertama : Barakah Al-Habsyiyyah (digelar Ummu Aiman. Hamba
perempuan bapa Rasulullah SAW).
🖌 Ibu susu pertama : Thuwaibah (hamba perempuan Abu Lahab).
🖌 Ibu susu kedua : Halimah binti Abu Zuaib As-Saadiah (lebih dikenali
Halimah As-Saadiah. Suaminya bernama Abu Kabsyah).



 USIA 5 TAHUN

💓 _Peristiwa pembelahan dada Rasulullah SAW yang dilakukan oleh dua malaikat_
untuk mengeluarkan bahagian syaitan yang wujud di dalam hatinya.



 USIA 6 TAHUN

💓 _Ibunya Aminah binti Wahab ditimpa sakit dan meninggal dunia_ di Al-Abwa '
(sebuah kampung yang terletak di antara Makkah dan Madina, baginda dipelihara oleh Ummu Aiman (hamba perempuan bapa Rasulullah SAW)
dan dibiayai oleh datuknya Abdul Muttalib.



 USIA 8 TAHUN

💓 _Datuknya, Abdul Muttalib pula meninggal dunia_.
Baginda dipelihara pula oleh bapa saudaranya, Abu Talib.



 USIA 9 TAHUN (Setengah riwayat mengatakan pada usia 12 tahun).

💓Bersama bapa saudaranya, Abu Talib bermusafir ke Syam atas urusan
perniagaan.

💓Di kota Busra, negeri Syam, seorang pendita Nasrani bernama Bahira
(Buhaira) telah bertemu ketua-ketua rombongan untuk menceritakan tentang
pengutusan seorang nabi di kalangan bangsa Arab yang akan lahir pada masa
itu.



 USIA 20 TAHUN

💓Terlibat dalam peperangan Fijar . Ibnu Hisyam di dalam kitab ' Sirah ' ,
jilid1, halaman 184-187 menyatakan pada ketika itu usia Muhammad SAW ialah
14 atau 15 tahun. Baginda menyertai peperangan itu beberapa hari dan
berperanan mengumpulkan anak-anak panah sahaja.

💓Menyaksikan ' perjanjian Al-Fudhul ' ; perjanjian damai untuk memberi
pertolongan kepada orang yang dizalimi di Makkah.



USIA 25 TAHUN

💓Bermusafir kali kedua ke Syam atas urusan perniagaan barangan Khadijah
binti Khuwailid Al-Asadiyah.

💓Perjalanan ke Syam ditemani oleh Maisarah; lelaki suruhan Khadijah.

💓Baginda SAW bersama-sama Abu Talib dan beberapa orang bapa saudaranya
yang lain pergi berjumpa Amru bin Asad (bapa saudara Khadijah) untuk
meminang Khadijah yang berusia 40 tahun ketika itu.

💓Mas kahwin baginda kepada Khadijah adalah sebanyak 500 dirham.



 USIA 35 TAHUN

💓Banjir besar melanda Makkah dan meruntuhkan dinding Kaabah.

💓Pembinaan semula Kaabah dilakukan oleh pembesar-pembesar dan penduduk
Makkah.

💓Rasulullah SAW diberi kemuliaan untuk meletakkan ' Hajarul-Aswad ' ke
tempat asal dan sekaligus meredakan pertelingkahan berhubung perletakan
batu tersebut.



 USIA 40 TAHUN

💓Menerima wahyu di gua Hira ' sebagai perlantikan menjadi Nabi dan Rasul
akhir zaman.



USIA 53 TAHUN

💓Berhijrah ke Madinah Al-Munawwarah dengan ditemani oleh Saidina Abu Bakar
Al-Siddiq.

💓Sampai ke Madinah pada tanggal 12 Rabiulawal/ 24 September 622M.



USIA 63 TAHUN

💓Kewafatan Rasulullah SAW di Madinah Al-Munawwarah pada hari Isnin, 12
Rabiulawal tahun 11Hijrah/ 8 Jun 632 Masihi.



ISTERI-ISTERI RASULULLAH SAW

💚 Khadijah Binti Khuwailid.
💚Saudah Binti Zam'ah.
💚Aisyah Binti Abu Bakar (anak Saidina Abu Bakar).
💚Hafsah binti ' Umar (anak Saidina ' Umar bin Al-Khattab).
💚Ummi Habibah Binti Abu Sufyan.
💚Hindun Binti Umaiyah (digelar Ummi Salamah).
💚Zainab Binti Jahsy.
💚 Maimunah Binti Harith.
💚 Safiyah Binti Huyai bin Akhtab.
💚 Zainab Binti Khuzaimah (digelar ' Ummu Al-Masakin ' ; Ibu Orang Miskin).



ANAK-ANAK RASULULLAH SAW

1.💜 Qasim
2.💜Abdullah
3.💜 Ibrahim
4. 💜Zainab
5.💜 Ruqaiyah
6.💜Ummi Kalthum
7.💜Fatimah Al-Zahra '



ANAK TIRI RASULULLAH SAW

💙Halah bin Hind bin Habbasy bin Zurarah al-Tamimi (anak kepada Saidatina
Khadijah bersama Hind bin Habbasy. Ketika berkahwin dengan Rasulullah,
Khadijah adalah seorang janda).



SAUDARA SESUSU RASULULLAH SAW

_IBU SUSUAN/SAUDARA SUSUAN_
1. Thuwaibah 1. Hamzah
2. Abu Salamah Abdullah bin Abdul Asad

_SAUDARA SUSUAN_
1. Halimah Al-Saidiyyah 1. Abu Sufyan bin Harith bin Abdul Mutallib
2. Abdullah bin Harith bin Abdul ' Uzza
3. Syaima ' binti Harith bin Abdul ' Uzza
4. ' Aisyah binti Harith bin abdul ' Uzza



BAPA DAN IBU SAUDARA RASULULLAH SAW
( _ANAK-ANAK KEPADA ABDUL MUTTALIB_)

1. Al-Harith
2. Muqawwam
3. Zubair
4. Hamzah ***
5. Al-Abbas ***
6. Abu Talib
7. Abu Lahab (nama asalnya Abdul Uzza)
8. Abdul Ka ' bah
9. Hijl
10. Dhirar
11. Umaimah
12. Al-Bidha (Ummu Hakim)
13. Atiqah ##
14. Arwa ##
15. Umaimah
16. Barrah
17. Safiyah (ibu kepada Zubair Al-Awwam) ***

*** Sempat masuk Islam.
## Ulama berselisih pendapat tentang Islamnya.



Sabda Rasulullah SAW:
_"Sesiapa yang menghidupkan sunnahku, maka sesungguhnya dia telah mencintai aku_.  _Dan sesiapa yang mencintai aku nescaya dia bersama-samaku di dalam_
_syurga"_ (Riwayat Al-Sajary daripada Anas )

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه وسلم

Nabi Muhammad SAW - Manusia Paling Agung

 KENALI NABI MUHAMMAD S.A.W. SECARA LAHIRIAH

💓Begitu indahnya sifat fizikal
Baginda, sehinggakan seorang ulama Yahudi yang pada pertama kalinya bersua
muka dengan Baginda lantas melafazkan keIslaman dan mengaku akan kebenaran
apa yang disampaikan oleh Baginda.


_Di antara kata-kata apresiasi para sahabat ialah:_

💞 Aku belum pernah melihat lelaki yang sekacak Rasulullah saw..

💞Aku melihat cahaya dari lidahnya.

💞 Seandainya kamu melihat Baginda, seolah-olah kamu melihat matahari
terbit.

💞 Rasulullah jauh lebih cantik dari sinaran bulan.

💞Rasulullah umpama matahari yang bersinar.

💞 Aku belum pernah melihat lelaki setampan Rasulullah.

💞 Apabila Rasulullah berasa gembira, wajahnya bercahaya spt bulan purnama.

💞 Kali pertama memandangnya sudah pasti akan terpesona.

💞 Wajahnya tidak bulat tetapi lebih cenderung kepada bulat.

💞 Wajahnya seperti bulan purnama.

💞 Dahi baginda luas, raut kening tebal, terpisah di tengahnya.

💞Urat darah kelihatan di antara dua kening dan nampak semakin jelas semasa
marah.

💞 Mata baginda hitam dengan bulu mata yang panjang.

💞 Garis-garis merah di bahagian putih mata, luas kelopaknya, kebiruan asli
di bahagian sudut.

💞Hidungnya agak mancung, bercahaya penuh misteri, kelihatan luas sekali
pertama kali melihatnya.

💞Mulut baginda sederhana luas dan cantik.

💞 Giginya kecil dan bercahaya, indah tersusun, renggang di bahagian depan.

💞Apabila berkata-kata, cahaya kelihatan memancar dari giginya.

💞Janggutnya penuh dan tebal menawan.

💞Lehernya kecil dan panjang, terbentuk dengan cantik seperti arca.

💞 Warna lehernya putih seperti perak, sangat indah.

💞Kepalanya besar tapi terlalu elok bentuknya.

💞Rambutnya sedikit ikal.

💞 Rambutnya tebal kdg-kdg menyentuh pangkal telinga dan kdg-kdg mencecah
bahu tapi disisir rapi.

💞 Rambutnya terbelah di tengah.

💞Di tubuhnya tidak banyak rambut kecuali satu garisan rambut menganjur
dari dada ke pusat.

💞Dadanya bidang dan selaras dgn perut. Luas bidang antara kedua bahunya
lebih drpd biasa.

💞Seimbang antara kedua bahunya.

💞Pergelangan tangannya lebar, lebar tapak tangannya, jarinya juga besar
dan tersusun dgn cantik.

💞Tapak tangannya bagaikan sutera yang lembut.

💞Perut betisnya tidak lembut tetapi cantik.

💞 Kakinya berisi, tapak kakinya terlalu licin sehingga tidak melekat air.

💞Terlalu sedikit daging di bahagian tumit kakinya.

💞Warna kulitnya tidak putih spt kapur atau coklat tapi campuran coklat dan
putih.

💞Warna putihnya lebih banyak.

💞Warna kulit baginda putih kemerah-merahan.

💞Warna kulitnya putih tapi sihat.

💞Kulitnya putih lagi bercahaya.

💞 Binaan badannya sempurna, tulang-temulangnya besar dan kukuh.

💞 Badannya tidak gemuk.

💞Badannya tidak tinggi dan tidak pula rendah, kecil tapi berukuran
sederhana lagi kacak.

💞 Perutnya tidak buncit.

💞 Badannya cenderung kepada tinggi, semasa berada di kalangan org ramai
baginda kelihatan lebih tinggi drpd mereka.



 KESIMPULANNYA:
Nabi Muhammad sa.w adalah manusia agung yang ideal dan sebaik-baik contoh sepanjang zaman.

Baginda adalah semulia-mulia insan di dunia.



Wallahua'alam.

Wednesday, November 29, 2017

KAWASAN PARLIMEN MANA YANG PALING GRACE UNTUK ROSMAH..



Kalau PM minta awak bertanding, terima je lah..
Lagi pun dah alang alang.

UMNO MESTI ADA MENTALITI MENANG PRU


Ketika PAS yakin tawan Puterajaya walaupun tanding 40 kerusi dan Pakatan Harapan mempunyai harapan yang sama, umno dilihat sudah putus asa dan tewas.

Saranan Annuar Musa julung kalinya tepat, umno kena bangkit semula dengan mentaliti untuk menang dan moral itu hanya terdapat di PAU2017 yang dianggap ibu segala perhimpunan selepas ungkapan "kepala bapak" oleh Presiden parti dikritik teruk netizen.

Untuk menang, pemimpin² umno wajar tenang dan tidak mengeluarkan ungkapan² kasar yang tidak berbudaya Melayu dan salah disisi ugama serta bijak menghormati
mantan pemimpin² yang sudah banyak berjasa kepada bangsa dan negara.

Secara serius umno kena fikir, segala usaha, segala peluang, segala kemudahan telah digunakan untuk mempengaruhi rakyat tetapi hingga ke saat ini tidak ada tanda besar umno boleh menang pru.

Umno mempunyai asas yang lebih kuat dan wajar ada keberanian mencontohi parti pemerintah Zimbabwe, ZURA-NF yang memecat Presidennya.

Jika ini pun umno tak mampu lakukan, bagaimana umno masih berangan dan berfantasi orang Melayu masih memerlukannya.






MEREKA YANG KUAT FITNAH TUN DR MAHATHIR SATU DEMI SATU KUNCALANA DAN TERBARAI DENGAN SKANDAL DAN PELBAGAI ISU..

Tak yah sebut le nama, siapa dan apa yang berlaku.

Pejam mata pun boleh nampak....

Yang belum sampai habuan, tunggu je lah...









# Tun tidaklah sempurna tapi sebagai negarawan sekadar menasihat dan menegur " jangan korup jangan zalim" tetapi dikutuk diburuk tanpa sempadan oleh parti asalnya sendiri memanglah biadap.
Rakyat hanya taksub pada perjuangannya.

Tuesday, November 28, 2017

KU NAN DISEKOLAHKAN... I AM SORRY....next (?)





Siapa pula di sebelahnya, kuat betul dia mengangguk anguk atau masih lagi sebahagian yang slow learner @ lembam...


Lepas tu ni pula...





Belum sempat bernafas, ini pula...





Si annie menghidu lebih awal....






Umno oh umno...




Tangguh lagi le pilihanraya gamaknya...

WANITA PUAKA AKHIRNYA TERIMA PADAH



NO WONDER PECACAI PENDEDAK SUNYI SEPI, MASUK AIR, BERASAP KEPALA...



Sudah tiada hujah, semua isu kena kepala bapa sendiri..

Mulanya bising gempaq ROS nak batal BERSATU..tunggu punya tunggu tak ada...malahan pro Tun mentali sudah bersedia dengan segala kemungkinan kerana perjuangan tidak berlandas kepada parti semata mata...

Procedurenya: Jika masih dalam perbincangan, mana mungkin dibatalkan kecuali satu notis dan surat tunjuk sebab dikeluarkan terlebih dahulu.

Kebenarannya apakah umno cukup berani membatalkan BERSATU (?)

Tup tup tiba tiba Ketua Pembangkang DUN Kedah merangkap ADUN PAS Anak Bukit keluar PAS masuk BERSATU..
Berdikir baratlah pula pemimpin PAS menepis..

Kemudian muncullah pula ku nan mengaku sebagai mantan kaki berpoya poya sebelum terjebak dengan umno..
Selang sehari dilembamkan pula budak budak itm uitm sebagai kurang iQ @ slow learner..

Terbaharu...ini lagi power







# Sumber - ada lagi ADUN dan MP dari PAS dan umno akan keluar parti mereka satu demi satu sehingga menjelang pilihanraya.